Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 39101
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2022 - 17:16 |

بررسی راه‌های همکاری در افغانستان؛ محور دیدار نماینده آمریکا و معاون وزارت خارجه امارات

بررسی راه‌های همکاری در افغانستان؛ محور دیدار نماینده آمریکا و معاون وزارت خارجه امارات

همزمان با افزایش نقش امارات در افغانستان و توافق این کشور با طالبان برای مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان، نماینده آمریکا و معاون وزیر خارجه امارات درباره همکاری در افغانستان دیدار کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در ادامه تور منطقه‌ای خود با «احمد علی الصایق» معاون وزیر خارجه امارات دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی امارات، نماینده آمریکا و الصایق در این دیدار درباره «راه‌های همکاری» دو کشور در افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

گزارش می‌افزاید که دو طرف در جریان سفر وست به امارات در چارچوب یک تور منطقه ای گسترده‌تر، در وزارت خارجه امارات و مرکز همکاری‌های بین‌المللی در ابوظبی دیدار کردند.

نماینده ویژه آمریکا و معاون وزیر خارجه امارات درحالی دیدار کردند که اخیراً طالبان در توافقی مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان را به یک شرکت اماراتی سپرده است.

این توافق درحالی صورت گرفت که ترکیه و قطر برای مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان ماه‌ها با سران طالبان مشغول مذاکره بودند، اما مذاکرات به دلیل مخالفت طالبان با تامین امنیت فرودگاه‌ها توسط نیروهای خارجی به بن‌بست خورده بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.