Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39316
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2022 - 16:16 |

بورل: حفظ گفت‌وگو بین اتحادیه اروپا و روسیه ضروری است

بورل: حفظ گفت‌وگو بین اتحادیه اروپا و روسیه ضروری است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن لازم دانستن حفظ تماس‌ها و ارتباطات بین اروپایی‌ها و روسیه، به ارائه توضیحی درباره روند پیوستن اوکراین به این اتحادیه پرداخت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، علی‌رغم شش بسته تحریمی که اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین علیه روسیه وضع کرده اما «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه بر اهمیت گفت‌وگو با مسکو تاکید کرد.

بورل امروز (دوشنبه) در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفت: «پس از پایان جنگ در اوکراین، اروپا مجبور به همزیستی با روسیه خواهد شد».

وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه به وجود خود ادامه خواهد داد و مهم است که به وضوح تعریف کنیم که چگونه می‌خواهیم با آن زندگی کنیم. این بسیار دشوار خواهد بود، ولی ما باید با روس‌ها در این قاره تعامل داشته باشیم. لازم است به گفتگو با روسیه ادامه دهیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این مصاحبه، این مقام ارشد اروپایی با بیان اینکه کانال‌های ارتباطی با روسیه باز است، به سفر «کارل نهمر» صدراعظم اتریش به مسکو در ماه آوریل و همچنین سفر «ماکی سال» رئیس اتحادیه آفریقا به سوچی در اوایل ماه ژوئن اشاره کرد.

بورل در بخش دیگری از صحبت‌هایش با ارائه توضیحی درباره روند پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت که کی‌یف حتی قبل از آغاز جنگ با روسیه برای پیوستن به این اتحادیه آماده می‌شد.

وی در این مصاحبه توضیح داد: «اوکراین با ارزش‌ها، فرهنگ و تاریخ خود، پیش از آغاز درگیری با روسیه هم با انجام اصلاحاتی در حال آماده شدن برای عضویت در اتحادیه اروپا بود».

به نوشته اسپوتنیک، رئیس دیپلماسی اروپا ادامه داد: «اتحادیه اروپا قول داده است که کشورهای بالکان غربی را در صفوف خود بپذیرد و اوکراین به راحتی می‌تواند به عنوان یک کشور نامزد، عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت کند».

بورل همچنین افزود: «در تسالونیکی، ما به بالکان غربی قول آینده اروپایی را دادیم. برخی موفق خواهند شد نامزد شوند، برخی دیگر موفق نخواهند شد. اگر همین کار را برای اوکراین انجام دهیم چه می شود؟».

پیش از این رسانه‌های اروپایی گزارش داده بود که کمیسیون اروپا در مورد اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین در ۱۷ ژوئن تصمیم خواهد گرفت.

وعده بورل درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در حالی است که یک مقام در دفتر ریاست‌جمهوری لهستان گفته بود برخی کشورهای اروپایی مانع از انتخاب اوکراین به عنوان کاندید عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.