Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39301
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2022 - 16:07 |

تشکیل کمیته حزب مردم برای اجماع سیاسی درباره مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان

تشکیل کمیته حزب مردم برای اجماع سیاسی درباره مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان

رئیس حزب مردم پاکستان کمیته‌ای را برای ارتباط با احزاب سیاسی در مورد مذاکرات صلح با تحریک طالبان پاکستان تشکیل داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم پاکستان یک کمیته سه نفره را برای ارتباط با دیگر احزاب سیاسی پیرامون تحولات اخیر مربوط به گفت‌وگو با هیئت حاکمه افغانستان و تحریک طالبان پاکستان تشکیل داد.

به گزارش «اکسپرس تریبون»، این کمیته سه نفره متشکل از «شری رحمان»، «فرحت الله بابر» و «قمر زمان کایرا» بوده و قرار است با سایر احزاب سیاسی در این باره رایزنی کنند.

گفتنی است که سران حزب مردم پاکستان روز شنبه در جلسه‌ای توافق کردند که پارلمان باید نخستین و تنها مرجعی باشد که درباره ارتباط با افغانستان و مسئله آتش‌بس و مذاکرات صلح با تحریک طالبان پاکستان تصمیم‌گیری کند.

زرداری که سکان وزارت خارجه را نیز در دولت کنونی پاکستان به عهده دارد پیش از این در توئیتی تصریح کرده بود که همه تصمیمات مربوط به مسئله تروریسم، افغانستان و نیز مذاکرات صلح با تحریک طالبان پاکستان به میزبانی کابل باید توسط پارلمان این کشور اتخاذ گردد.

این درحالی است که مذاکرات صلح بین ارتش و تحریک طالبان پاکستان به میزبانی تحریک هیئت حاکمه افغانستان در کابل جریان دارد و اخیراً اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان برای پیشبرد روند مذاکرات بر روی یک آتش‌بس نامحدود توافق کردند و پس از آن نیز یک جرگه ۵۰ نفری قبایلی برای پیشرفت گفت‌وگوها وارد کابل شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.