Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 38815
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 ژوئن 2022 - 17:05 |

تکذیب پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان به داخل خاک ارمنستان

تکذیب پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان به داخل خاک ارمنستان

وزارت دفاع ارمنستان اخبار منتشر شده مبنی بر پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان به داخل خاک ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پیشروی مجدد نیروهای جمهوری آذربایجان به داخل خاک ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان پس از پایان جنگ در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی در بخش مشخص شده از مرز مستقر هستند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای مسلح ارمنستان بلافاصله پس از تثبیت استقرار نظامیان جمهوری  آذربایجان اقدامات لازم را برای کنترل مواضع نظامی انجام داده در نتیجه تردد نظامیان جمهوری آذربایجان در منطقه کاملاً کنترل شده و هرگونه تلاش برای پیشرفت بیشتر با تلافی مواجه خواهد شد.

وزارت امورخارجه ارمنستان در روزهای گذشت نقض ف آتش بس توسط نیروهای مسلح آذربایجان در بخش جنوب شرقی مرز ارمنستان در ۲۸ می که منجر به کشته شدن یک نظامی این کشور شد را  «به شدت» محکوم کرد.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ با توافق آتش‌بس با امضای نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

در رویدادی مرتبط با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور فرانسه  سه شنبه فت که فرانسه از تحرکات مثبت در روند عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه این سخنان را در پیام تبریک به «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به مناسبت روز استقلال این کشور بیان کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این پیام بر تعهد تزلزل ناپذیر فرانسه به مذاکرات توافقنامه صلح و عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد.

وی گفت که از حرکت مثبتی که در ماه‌های اخیر در برقراری تماس‌های مستقیم بین  جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سطح وزرای امور خارجه و همچنین ایجاد کمیسیون دوجانبه برای مسائل مرزی به وجود آمده است، حمایت می‌کند. ماکرون همچنین بر اهمیت ایجاد فضای اعتماد برای ایجاد صلح در منطقه تاکید کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.