Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 39247
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2022 - 18:04 |

حمایت لاپید از کابینه نفتالی بنت

حمایت لاپید از کابینه نفتالی بنت

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در تداوم حمایتش از کابینه فعلی تل‌آویو اذعان کرد که به این کابینه ایمان دارد و برای آن حاضر به جنگ است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «یائیر لاپید» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه) درباره بحران کابینه تل‌آویو و ائتلاف آن در پارلمان صحبت کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i24» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه «به این دولت ایمان دارد و برای آن مبارزه خواهد کرد»، افزود: «حقیقت باید بر دروغ غلبه کند و این برای کشور اسرائیل درست است؛ زیرا ناامیدی یک روحیه احمقانه است».

لاپید روز گذشته پیامی به اعضای ائتلاف دولتی ارسال کرده که در آن گفته بود: «هرکسی که این دولت را از داخل به خطر بیاندازد باید بداند که بهای آن را خواهد پرداخت. من یک معامله بهتر برای شما دارم: با هم برای این دولت بجنگید و آن را نگه دارید. این دولت با هر سختی‌ای بود تشکیل شد و اگر لازم باشد برخلاف همه سختی‌ها هم به کار خود ادامه خواهد داد».

وی افزود: «اگر این دولت سقوط کند درس عبرتش این خواهد بود که تحریک و و آشفتگی، سیاست موفق است؛ من چنین چیزی را نمی‌پذیرم. من مبارزه را برای حق زندگی در کشوری که در آن مردمش متفاوت فکر می‌کنند و می‌دانند چگونه با هم کار کنند، متوقف نمی‌کنم».

در مقابل، «یاریو لوین» نماینده حزب لیکود [وابسته به بنیامین نتانیاهو] خاطرنشان کرد که حزب او «تسلیم هیچ باج‌خواهی نمی‌شود و سخت و با حوصله برای جایگزینی دولت فعلی که او آن را «بد» توصیف کرد، تلاش خواهد کرد».

این در حالی است که وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اختلافات سیاسی ادامه‌دار تل‌آویو و مخالفت‌ها با کابینه فعلی گفته بود عزاداری و خداحافظی با دولت را زودهنگام می‌داند  و بر تداوم کارشان تاکید می‌کند.

پیش از این نیز لاپید، رهبر حزب «یش عتید» در پس‌زمینه بحران ائتلاف در کابینه تل‌آویو، بدون اطلاع «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مذاکرات فشرده‌ای با اعضای کنست داشته و در ازای حمایت از کابینه به آنان پیشنهادات مالی داشته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.