Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39113
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2022 - 19:49 |

درخواست اوکراین از رژیم صهیونیستی برای تجهیز به سامانه «گنبد آهنین»

درخواست اوکراین از رژیم صهیونیستی برای تجهیز به سامانه «گنبد آهنین»

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی از درخواست کشورش از تل‌آویو برای تجهیز آن به سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی امروز سه‌شنبه گفت که کشورش از تل‌آویو خواسته تا کی‌یف را به سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» تجهیز کند.

وی در یک کنفرانس خبری با اعلام این مطلب گفت: «ما باید از هموطنان خود دفاع کنیم آنگونه که اسرائیل از هموطنان خود در برابر حماس دفاع می‌کند».

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی همچنین از عدم پایبندی تل‌آویو به وعده کمک‌های خود به اوکراین گلایه کرد و گفت: «فقط ده درصد از تجهیزات حمایتی که اسرائیل قول آن را به اوکراین داده بود، به این کشور تحویل داده شده است و علاوه بر آن اسرائیل به سربازان زخمی اوکراینی که نیاز به اعضای مصنوعی دارند، اجازه ورود به اسرائیل برای درمان را نمی‌دهد».

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، اوکراین بهار سال گذشته رسما از آمریکا برای تجهیز به سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و نیز سامانه گنبد آهنین درخواست کرده بود.

گزارش‌های منتشره در فوریه گذشته نشان می‌دهد که رژیم موقت صهیونیستی با درخواست اوکراین برای تجهیز این کشور به سامانه گنبد آهنین مخالفت کرده بود. از آنجا که رژیم موقت صهیونیستی و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای توسعه سامانه گنبد آهنین با یکدیگر همکاری کرده‌اند، فروش این سامانه به طرف سوم به موافقت هم‌زمان واشنگتن و تل‌آویو بستگی دارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.