Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39418
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2022 - 20:05 |

درخواست کمک اضطراری صلیب سرخ برای ادامه فعالیت‌ در افغانستان

درخواست کمک اضطراری صلیب سرخ برای ادامه فعالیت‌ در افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با هشدار درباره سطح فقر و بحران بهداشتی در افغانستان، برای ادامه فعالیت‌ در این کشور ۸۰ میلیون فرانک کمک اضطراری درخواست کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر برای ادامه فعالیت‌های خود در افغانستان ۸۰ میلیون فرانک کمک اضطراری درخواست کردند.

این نهاد در گزارشی ضمن هشدار درباره سطح بالای فقر و بحران بهداشتی در افغانستان تاکید کرده که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان به دلیل مجموعه‌ای از بحران‌ها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

گزارش می‌افزاید که افغانستان با یکی از بدترین بحران‌های ناامنی غذایی و سوءتغذیه در جهان مواجه است و حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت آن ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند.

در ادامه گزارش نیز آمده که براساس ارزیابی‌‌ها پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال در افغانستان با سوء‌تغذیه حاد مواجه شوند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر تاکید می‌کند که با توجه به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در افغانستان، این سازمان درخواست اضطراری خود را از ۳۶ میلیون فرانک به ۸۰ میلیون فرانک برای عملیات کمک‌رسانی تا دسامبر ۲۰۲۳ افزایش می‌دهد.

گزارش اضافه می‌کند که افزایش بودجه این سازمان را قادر می‌سازد تا کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد و پوشش جغرافیایی عملیات را از ۱۹ ولایت به تمام ۳۴ ولایت افغانستان گسترش دهد.

این سازمان همچنین تاکید می‌کند که با منابع مالی درخواست شده، به یک میلیون نفر در افغانستان کمک خواهد کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.