Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 39378
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 15 ژوئن 2022 - 17:57 |

دیدار رئیس راه‌آهن افغانستان با وزیر راه و شهرسازی ایران

دیدار رئیس راه‌آهن افغانستان با وزیر راه و شهرسازی ایران

وزیر راه و شهرسازی ایران به رئیس راه‌آهن افغانستان وعده داد که خط آهن هرات-خواف تا پیش از فرارسیدن فصل سرما به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «بخت الرحمن شرافت» رئیس راه‌آهن هیئت حاکمه افغانستان در ادامه دیدارهایش در ایران با «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی این کشور دیدار کرد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط اداره راه‌آهن افغانستان، در این نشست «میعاد صالحی» معاون وزارت راه و شهرسازی و رئیس اداره راه‌آهن ایران و معاونان دیگر نیز حضور داشتند.

اطلاعیه می‌افزاید که هر دو هیئت در این نشست پیرامون آغاز ترمیم قطعه سوم خط‌آهن هرات-خواف و انتقالات از این خط و جذب دانشجویان خط‌آهن افغانستانی توسط ایران گفت‌وگو کردند و طرف ایرانی آمادگی خویش را درباره آغاز دوباره ترمیم و انتقالات اعلام کرد.

رئیس هیئت افغانستان نیز ضمن قدردانی از همکاری و کمک ایران در این باره دوام چنین نشست‌هایی را مثبت خواند و درخواست کرد که هرچه زودتر روند ترمیم و انتقالات آغاز شود.

قاسمی نیز با ابراز خرسندی دستور داد تا قبل از فرارسیدن فصل سرما، تمام امور قطعه سوم خط آهن هرات-خواف تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.