Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39437
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2022 - 17:55 |

دیدار وزیر خارجه طالبان با جمعی از شیعیان در منطقه «جلریز»

دیدار وزیر خارجه طالبان با جمعی از شیعیان در منطقه «جلریز»

وزیر خارجه طالبان در دیدار با جمعی از شیعیان در منطقه «جلریز» گفت که دولت سابق با کشورهای همسایه مشکل داشت، اما در دولت جدید چنین مشکلی وجود ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان در دیدار با جمعی از شیعیان در منطقه «جلریز» ضمن تقدیر و تشکر از پذیرایی مردم منطقه از وی و هیئت همراه، فضای گفتگو را فضایی بسیار دوستانه برشمرد و در نقد دولت پیشین عنوان کرد که دولت سابق با کشورهای همسایه مشکل داشت، اما در دولت جدید چنین مشکلی وجود ندارد.

متقی در ادامه سخنان خود افزود: اداره سابق با ایران مشکل داشت، با پاکستان مشکل داشت، با چین مشکل داشت، با کشورهای آسیای میانه نیز به دلیل اینکه با روسیه مشکل داشت، رابطه خوبی نداشت، اما در حال حاضر چنین نیست و افغانستان با همسایگان خود مشکلی ندارد و روابط اقتصادی از جمله صادرات محصولاتی مانند پیاز و زردآلو از طریق بند واگه به هند صادر شده‌اند و صادرات اقلام دیگر به کشورهای مقصد در جریان است.

در بخش دیگر این دیدار، ساکنان محلی ضمن خوشامدگویی به وزیر خارجه طالبان، به اظهار نظر در مورد تحولات افغانستان پرداخته و پیشنهادات خود را به امیرخان متقی ارائه کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.