Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 38861
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2022 - 17:08 |

سخنگوی کرملین: نفتمان را زیر قیمت نمی‌فروشیم

سخنگوی کرملین: نفتمان را زیر قیمت نمی‌فروشیم

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به برنامه‌های اتحادیه اروپا برای خرید نفت این کشور به قیمتی کمتر از بهای بازار گفت، روسیه قرار نیست منابع انرژی خود را با ضرر بفروشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنجشنبه (دوم ژوئن) با اظهارنظر درباره برنامه‌های اتحادیه اروپا برای خرید نفت روسیه به قیمت کمتر از بازار، گفت: روسیه قرار نیست منابع انرژی خود را با ضرر بفروشد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که کشورهای اروپایی در حال بررسی امکان ادامه خرید نفت از روسیه، اما با قیمت محدود هستند تا سود مسکو را کاهش دهند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: در هر صورت، با وجود مشکلات تصنعی که تحریم‌ها برانگیخته، همه چیز را بازار تنظیم می‌کند. البته روسیه چیزی را با ضرر نمی‌فروشد، در هر صورت اگر جایی تقاضا کاهش یابد، جایی افزایش یابد، جریان‌ها برای جستجوی مطلوب‌ترین شرایط جهت‌گیری مجدد می‌شوند.

بعد از دو بار شکست کشورهای اتحادیه اروپا برای توافق روی تحریم واردات نفت از روسیه، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا بامداد سه‌شنبه (۱۰ جوزا) از حصول اجماع نظر در این‌باره خبر داد. او در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم بخش اعظم واردات نفت از روسیه به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: این حداکثر فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ است. این بسته تحریمی شامل سایر اقدامات سختگیرانه شامل، قطع ارتباط اسبربانک به عنوان بزرگترین بانک روسیه از شبکه سوئیفت، ممنوعیت پخش ۲ شبکه دولتی روسی و تحریم افراد مسئول جنایات جنگی در اوکراین می‌شود.

«اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز در صفحه توئیتر خود با استقبال از اتفاق نظر سران اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی روسیه، توضیح داد: این امر عملاً حدود ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۲۲ قطع می‌کند. ما به زودی برمی‌گردیم تا درباره آن ۱۰ درصد باقیمانده نیز تصمیم بگیریم.

در پی این تصمیم، رئیس‌جمهور کرواسی گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده پوتین خواهد شد و بهای این تحریم‌ها را شهروندان اروپایی پرداخت می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، پس از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت بیشتر برای واردات نفت و گاز از روسیه، قیمت جهانی نفت از ۱۲۵ دلار در هر بشکه فراتر رفت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.