Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 39448
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2022 - 18:30 |

سرپرست جدید هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان معرفی شد

سرپرست جدید هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان معرفی شد

دبیرکل سازمان ملل سفیر سابق آلمان در افغانستان را به عنوان سرپرست جدید هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) منصوب کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که «مارکوس پوتزل» سفیر سابق آلمان در افغانستان را به عنوان معاون جدید نماینده ویژه سیاسی خود در افغانستان و همچنین سرپرست جدید هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) منصوب کرده است.

پوتزل ۲۷ سال در زمینه دیپلماسی و همکاری بین‌المللی، از جمله ۸ سال تجربه حرفه‌ای درباره افغانستان را در کارنامه خود دارد.

این دیپلمات ارشد آلمانی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ سفیر آلمان در افغانستان بود و در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان و پاکستان تعیین شد که این وظیفه را تا سال ۲۰۲۱ به عهده داشت.

پوتزل دارای مدرک ماستری در مطالعات زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی از دانشگاه هومبولت برلین در آلمان و دانشگاه دوشنبه در تاجیکستان است. وی همچنین به زبان‌های انگلیسی، فارسی و دری مسلط است.

پیش از این «دبورا لاینز» به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) در این کشور فعالیت می‌کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.