Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39339
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2022 - 17:12 |

سفیر آمریکا: با پاکستان برای فشار بر طالبان همکاری می‌کنیم

سفیر آمریکا: با پاکستان برای فشار بر طالبان همکاری می‌کنیم

سفیر آمریکا در پاکستان اظهار داشت که این کشور به همکاری با پاکستان برای تحت فشار قرار دادن طالبان جهت ایجاد دولت فراگیر ادامه خواهد داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دونالد بلوم» سفیر آمریکا در پاکستان اظهار داشت که واشنگتن به‌دنبال «مشارکت قوی با پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم» است و از اسلام‌آباد انتظار دارد اقدام «پایدار» و بدون تبعیض علیه همه گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی انجام دهد.

به گزارش «داون نیوز»، از سفیر آمریکا خواسته شد توضیح دهد آیا تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم شامل مذاکرات برای دسترسی به پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی افغانستان می‌شود یا خیر؛ اما این دیپلمات آمریکایی از پاسخ مستقیم خودداری کرد.

بلوم گفت: «آمریکا به جلوگیری از ظهور مجدد تهدیدات تروریستی در افغانستان یا هر جای دیگر متعهد است. مبارزه با تروریسم یک تلاش جهانی است. ما به تعامل با شرکا، متحدان و کشورهای کلیدی در سرتاسر جهان در مورد بهترین روش مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد».

وی با اشاره به افغانستان نیز گفت که آمریکا با پاکستان همکاری خواهد کرد تا طالبان را برای جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان توسط تروریست‌ها و برآورده کرده انتظارات جامعه جهانی تحت فشار قرار دهد.

سفیر آمریکا گفت که از جمله این انتظارات پایبندی طالبان به تعهداتش درباره مبارزه با تروریسم، ایجاد دولت فراگیر و حفاظت حقوق زنان و دختران است.

پیش از این «عمران‌خان» نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف گفته بود که آمریکا به‌دنبال ایجاد پایگاه نظامی در پاکستان است تا درصورت وجود تهدید تروریسم از افغانستان، از آنجا به اهداف حمله کند.

عمران‌خان همچنین تأکید کرده بود که آغازگر اختلاف آمریکایی‌ها با او مخالفتش با ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در پاکستان بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.