Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 39288
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2022 - 18:21 |

طرح داعش برای عملیات در غرب عراق شکست خورد

طرح داعش برای عملیات در غرب عراق شکست خورد

یکی از فرماندهان پلیس الانبار خبر داد که اعضای یک باند وابسته به گروه تروریستی داعش در غرب عراق بازداشت شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عادل عبد اللطیف التبان فرمانده هنگ ششم فوریت های پلیسی استان الانبار واقع در غرب عراق از بازداشت یک باند گروه تروریستی داعش در این استان خبر داد.

التبان به پایگاه خبری الملعومه گفت که یک گروه امنیتی از رئیس پلیس الانبار، عملیات بازرسی گسترده‌ای را در مناطق مختلفی از این استان انجام دادند؛ چرا که اطلاعاتی به دست پلیس رسیده بود که از حضور یک باند تروریستی حکایت داشت.

وی تأکید کرد، این باند شش نفره قصد داشتند عملیاتهای تروریستی را انجام دهند تا امنیت و ثبات مناطق آزاد شده را بر هم بزنند. وی همچنین خبر داد که نیروهای پلیس، سلاحهای مختلفی را از این تروریستها، کشف و ضبط کردند.

این فرمانده عراقی خاطر نشان کرد، عناصر داعش که زیر نظر لیس قرار داشتند، به صورت غافلگیرانه‌ای بازداشت شدند. این تروریستها قصد داشتند در مناطق مختلف الانبار، نیروهای امنیتی و غیر نظامیان را در شهرهای مختلف هدف قرار دهند.

در همین ارتباط، فرماندهی عملیات مشترک عراق دوم اردیبهشت ماه گذشته از آغاز دومین مرحله از عملیات گسترده «اراده سخت» علیه تروریست‌های داعش در استان الانبار و غرب عراق خبر داد.

 فرماندهی عملیات الانبار، کربلا و الجزیره، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم و نیروهای پلیس محلی و همچنین یگان‌های الحشد العشبی مشارکت داشتند. همزمان نیروی هوایی نیز پشتیبانی از نیروهای میدان را بر عهده داشت.

مرحله اول این عملیات در نهم فروردین آغاز شد و پس از سه روز با پاکسازی بخش های وسیعی از استان‌های الانبار، نینوی و صلاح‌الدین به کار خود پایان داد.

در این راستا، «قاسم مصلح» فرمانده الحشد الشعبی در استان الانبار گفت که بیش از ۱۲ هزار نیروی الحشد در قالب چهار تیپ در این عملیات مشارکت دارند. به گفته وی قرار است تا نیروهای تحت نظر وی ۱۰ محور را پاکسازی کنند و نیروهای ارتش نیز پاکسازی چهار محور را بر عهده گرفته‌اند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در جولای ۲۰۱۷ و آزادی شهر موصل، اما تروریست‌های داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و صعب‌العبور و مناطق کوهستانی پراکنده شده و هر از گاهی دست به عملیات علیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان می‌‌زنند. همچنین مناطق مرزی عراق و سوریه نیز از نقاظ اصلی تمرکز تروریست‌های داعش به شمار می‌رود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.