Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38876
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2022 - 18:51 |

معاون وزیر اقتصاد طالبان: مهمترین شاخص نهضت امام خمینی(ره) استقلال خواهی بود

معاون وزیر اقتصاد طالبان: مهمترین شاخص نهضت امام خمینی(ره) استقلال خواهی بود

معاون وزیر اقتصاد طالبان استقلال را مهمترین شاخص نهضت امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد که به همین دلیل انقلاب اسلامی با تحریم و فشار از سوی استکبار مواجه بود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عبداللطیف نظری» معاون وزیر اقتصاد طالبان اظهار داشت که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در منطقه ایجاد کرد که در افغانستان نیز تاثیرات و بازتاب داشت.

وی افزود: مهمترین شاخص نهضت امام خمینی (ره) استقلال سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی بود و به همین دلیل بود که انقلاب در روزهای آغازین خود با تحریم و فشار از سوی استکبار روبرو شد و هنوز هم که بیش از ۴ دهه از آن انقلاب سپری می‌شود، شاهد ادامه تحریم‌ها هستیم.

نظری با تاکید بر اینکه قدرت‌های استکباری هیچگاه نمی‌خواهند کشورهای اسلامی مستقل باشند و به پیشرفت و توسعه دست یابند، ادامه داد: در هر کشوری که تحولی در راستای حرکت آن کشور به طرف استقلال و خودکفایی رخ می‌دهد، آن کشور با با تحریم و فشار مواجه می‌شود.

معاون اقتصادی طالبان به «ایران پرس» گفت که قدرت‌های استکباری، ملت‌های آزادیخواه که می‌خواهند سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را در اختیار داشته باشند، همیشه مورد تحریم قرار می‌دهند و این اقدام سلطه‌گران به‌ ‌سبب روحیه استکبارستیزی ملت‌های آزادیخواه است.

این عضو ارشد طالبان همچنین اظهارداشت که پس از پیروزی انقلاب گفتمان استکبار و استعمارستیزی فقط در جغرافیای ایران نماند و به سایر مناطق جهان اسلام گسترش پیدا کرد و این موضوع سبب عصبانیت کشورهای سلطه‌گر و استعماری شده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.