Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38849
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2022 - 16:55 |

نخستین سفر مقامات هندی به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان

نخستین سفر مقامات هندی به افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان

همزمان با افزایش رایزنی‌ها درباره بازگشایی سفارت هند در کابل، وزارت خارجه هند سفر یک هیئت بلندپایه به افغانستان برای دیدار با مقامات طالبان را تایید کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه هند اعلام کرد که تیمی به رهبری رئیس بخش پاکستان، افغانستان و ایران وزارت خارجه هند برای دیدار با مقامات طالبان عازم افغانستان شده است.

این نخستین سفر رسمی مقامات هندی به افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور در ۲۴ مرداد سال گذشته است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه هند، این هیئت برای نظارت بر عملیات ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان به کابل سفر کرده است.

بیانیه می‌افزاید که هیئت هندی در طول این بازدید با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی دخیل در توزیع کمک‌های بشردوستانه دیدار خواهد کرد؛ همچنین انتظار می‌رود که این تیم از مکان‌های مختلفی که برنامه‌ها و پروژه‌های هندی در آن اجرا می‌شود، نیز بازدید کند.

وزارت خارجه هند با تاکید بر تلاش این کشور برای گسترش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با اشاره به کمک‌های بشردوستانه دهلی به مردم افغانستان در گذشته اظهارداشت: ما قبلاً چندین محموله کمک‌های بشردوستانه شامل ۲۰ هزار تن گندم، ۱۳ تن دارو، ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا و لباس زمستانی به افغانستان ارسال کردیم و علاوه بر این، هند در حال ارسال کمک‌های بیشتر پزشکی و گندم به افغانستان است.

بیانیه همچنین تاکید کرد که هیئت هندی با اعضای ارشد طالبان ملاقات خواهد کرد تا درباره کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفت‌وگو کند.

پیش از این «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه هندی گفته بود که روابط کابل و دهلی در حال بهبود است و از آن کشور خواست تا سفارت خود در کابل را بازگشایی کند.

متقی همچنین اطمینان داد که مانند دیگر سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارجی، امنیت سفارت و دیگر نمایندگی‌های سیاسی هند در افغانستان نیز تامین خواهد شد و به آن توجهی ویژه صورت خواهد گرفت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.