Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39235
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2022 - 16:04 |

نخست‌وزیر مجارستان: امثال جورج سوروس در پس جنگ اوکراین هستند

نخست‌وزیر مجارستان: امثال جورج سوروس در پس جنگ اوکراین هستند

نخست‌وزیر مجارستان گفت، حلقه‌های سرمایه‌داران غربی عامل جنگ در اوکراین هستند و از طولانی شدن آن سود می‌برند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت سرمایه‌دارای مانند «جورج سوروس» عامل جنگ در اوکراین هستند و از آن سود می‌برند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، اوربان در مصاحبه‌ای گفت: «باید بر روی صلح سرمایه گذاری کنیم، نه بر روی جنگ. اکنون کاملاً واضح است که حلقه‌های تجاری در این جنگ نفع می‌برند. جورج سوروس نمادی از آن‌ها است».

نخست‌وزیر مجارستان درباره سوروس گفت: «او به طور علنی از نیاز به طولانی کردن جنگ حرف می‌زد. این‌ها تحریک‌کننده‌های جنگ هستند که به دنبال پول درآوردن از جنگ هستند».

اوربان که با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالف است در ادامه گفت، باید سوروس و افراد نظیر او پاسخگو قرار گیرند.

چندی پیش سوروس در اجلاس داووس، چین و روسیه را بزرگترین تهدید برای مفاهیم جامعه باز توصیف کرد و گفت که اعزام نظامیان روسیه به اوکراین، «احتمالاً آغاز جنگ جهانی سوم بوده است و تمدن ما ممکن است از آن جان سالم به در نبرد» و حتی زمانی که جنگ در اوکراین متوقف شود، «وضعیت هرگز به حالت قبل باز نمی گردد».

وی در این خصوص مدعی شد: «این می‌تواند پایان تمدن ما باشد. ما باید تمام منابع خود را برای پایان دادن به جنگ بسیج کنیم. بهترین و شاید تنها راه برای حفظ تمدن ما شکست دادن پوتین در اسرع وقت است».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در این کشور اروپایی را صادر کرد و هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌‌یف اعلام کرد اما کشورهای غربی از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به مسکو پاسخ دادند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.