Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39424
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2022 - 20:07 |

نماینده ویژه پوتین: غربی‌ها برای آغاز جنگ داخلی در افغانستان تلاش می‌کنند

نماینده ویژه پوتین: غربی‌ها برای آغاز جنگ داخلی در افغانستان تلاش می‌کنند

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان اظهار داشت که غربی‌ها برای تلافی شکست خود در افغانستان جهت آغاز جنگ داخلی در این کشور تلاش می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ضمیر کابلوف» مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان اظهارداشت که غربی‌ها در تلافی شکست خود در افغانستان تلاش دارند تا با حمایت از مخالفان طالبان جنگ داخلی را در این کشور آغاز کنند.

به گزارش «تاس»، کابلوف گفت: آنگلوساکسون‌ها در تلافی شکست خود در افغانستان تلاش می‌کنند جنگ داخلی قومی را در افغانستان از سر بگیرند.

نماینده ویژه پوتین افزود: آن‌ها از مقاومت تاجیک‌ها (جبهه پنجشیر) حمایت مادی، معنوی و اطلاعاتی می‌کنند تا آن‌ها را متقاعد کنند تا جنگ دیگری را آغاز کنند، این دقیقاً همان چیزی است که ما با آن مخالفیم.

پیش از این نیز «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه ضمن مسئول دانستن آمریکا در بحران اقتصادی افغانستان گفته بود که رویکرد واشنگتن مانع برقراری ثبات در افغانستان است.

با این حال «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان می‌گوید که واشنگتن رویکرد تعامل با طالبان را در پیش گرفته است تا از این طریق سیاست آن‌ها را اصلاح کند.

وی با اظهار اینکه مبارزه طالبان علیه شاخه خوراسان داعش «صادقانه» بوده است، با تاکید بر عدم حمایت از مخالفان مسلح طالبان گفته بود: ما از مخالفت مسلحانه سازمان یافته علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم و دیگر قدرت‌ها را نیز ترغیب می‌کنیم که چنین اقدام کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.