Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 38870
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2022 - 17:50 |

وضعیت افغانستان و مبارزه با تروریسم محور دیدار نماینده آمریکا و وزیر خارجه تاجیکستان

وضعیت افغانستان و مبارزه با تروریسم محور دیدار نماینده آمریکا و وزیر خارجه تاجیکستان

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه تاجیکستان درباره وضعیت افغانستان، مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان و «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دیداری پیرامون وضعیت افغانستان، مبارزه با تروریسم و افراطگرایی بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه تاجیکستان، در این دیدار دو طرف همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌ها برای تقویت مرزها و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید کردند.

این در حالی است که هفته گذشته نیز نهمین دور رایزنی‌های سیاسی سالانه بین تاجیکستان و آمریکا به ریاست مهرالدین و «دونالد لو» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی  برگزار شد.

در آن دیدار دو طرف درباره مسایل مختلف از جمله توسعه روابط دوجانبه بین تاجیکستان و آمریکا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، آموزشی و سایر موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفت‌وگو کردند.

دیدار نماینده ویژه آمریکا و وزیر خارجه تاجیکستان درحالی صورت گرفته است که اخیراً وست در سفر به ترکیه با فعالان جامعه مدنی افغانستان و شماری از مخالفان سیاسی طالبان دیدار کرده بود.

درحالیکه شماری از مخالفان سیاسی طالبان در تاجکستان حضور دارند، تاکنون مشخص نیست که نماینده آمریکا در این سفر با چه افراد دیگری دیدار کرده است.

تام وست و یا وزارت خارجه آمریکا تاکنون درباره این سفر جزئیاتی ارائه نکرده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.