Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38926
  پرینتخانه » اخبار جهان, اقتصادی تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2022 - 18:49 |

پیشنهاد قرقیزستان برای افتتاح دفتر بانک توسعه اسلامی در شهر «بیشکک»

پیشنهاد قرقیزستان برای افتتاح دفتر بانک توسعه اسلامی در شهر «بیشکک»

معاون اول نخست وزیر قرقیزستان با رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار و در مورد گسترش بیشتر همکاری‌های پروژه‌ها به ویژه افزایش پروژه‌های دارای اولویت گفت‌وگو کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، « آرزیبک کوژوشف» معاون اول نخست وزیر قرقیزستان در چارچوب شرکت هیئت قرقیزستان در چهل و هفتمین نشست سالانه روسای گروه بانک توسعه اسلامی با «محمد بن سلیمان الجاسر» رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار موضوعات همکاری‌های دوجانبه، اجرای پروژه‌های در دست اجرا توسط بانک توسعه اسلامی در این کشور و همچنین موضوعات گسترش بیشتر همکاری‌های پروژه‌ها به ویژه افزایش پروژه‌های دارای اولویت مورد بحث قرار گرفت.

 

طرفین متقابلا بر لزوم تدوین و امضای هر چه سریعتر استراتژی همکاری برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۷ تاکید کردند.

 

کوژوشف همچنین پیامی از سوی «سادیر جباراف»، رئیس جمهور قرقیزستان به رئیس بانک توسعه اسلامی در خصوص افتتاح دفتر بانک توسعه اسلامی در بیشکک ارائه کرد.

 

وی تاکید کرد: افتتاح دفتر نمایندگی بانک به اجرای پروژه‌های جدید در بسیاری از حوزه‌های اولویت‌دار و توسعه همکاری‌ها کمک می‌کند.

 

رئیس بانک توسعه اسلامی به نوبه خود گفت: علاقمندیم در اجرای پروژه‌های زیربنایی مختلف با تاکید بر شناسایی پروژه‌های اولویت‌دار جدید و افزایش بهره‌وری اجرای آنها حضور فعال داشته باشیم.

 

در این گفت و گو همچنین به موضوع برگزاری چهارمین میزگرد در آینده نزدیک با حضور اعضای گروه هماهنگی عربی شامل بانک توسعه اسلامی، صندوق توسعه عربستان، صندوق توسعه قطر، صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت و صندوق توسعه بین المللی اوپک توجه ویژه‌ای شد.

 

گفتنی است که طرف قرقیزستان از دکتر «محمد بن سلیمان الجاسر» برای بازدید از قرقیزستان دعوت کرد که مورد پذیرش وی قرار گرفت.

 

بانک توسعه اسلامی (IDB) یک بانک توسعه چندجانبه است که به بهبود زندگی مردم از طریق ترویج توسعه اجتماعی و اقتصادی در ۵۷ کشور عضو و جوامع مسلمان در سراسر جهان اختصاص دارد.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.