Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 39282
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2022 - 18:18 |

کشته شدن ۲ نظامی ترکیه در شمال عراق

کشته شدن ۲ نظامی ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو نظامی خود در جریان مداخله در شمال عراق خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد در جریان عملیات نظامی در شمال عراق دو نظامی ترکیه کشته شدند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو پرسنل پیاده نظام  این کشور روز شنبه در جریان عملیات ضد تروریستی ترکیه در شمال   عراق کشته شدند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت دفاع این کشور نیز در پیامی کشته شدن این دو نظامی را  به ملت  ترکیه تسلیت گفتند.

ترکیه با ادعای عملیات ضد تروریستی تروریستی «عملیات پنجه قفل» را ماه آوریل برای هدف قرار دادن مخفیگاه‌های اعضای گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در مناطق شمالی کرد نشین عراق  نزدیک مرز ترکیه آغاز کرد.

این کشور در سال ۲۰۲۰ نیز عملیات «پنجه ببر» و «پنجه عقاب» را در شمال عراق انجام داد. ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و درباره احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی هشدار داده است. این موضوع با واکنش منفی در میان گروه‌های سیاسی و نظامی عراق مواجه شده است.

برخی منابع خبری روز شنبه از اصابت چهار راکت به پایگاه زلیکان در استان موصل واقع در شمال عراق که محل استقرار نیروهای ترکیه است خبر داده‌اند. این پایگاه هفته گذشته هم هدف حمله قرار گرفته بود. در آن حمله که پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد پایگاه زلیکان با چند فروند پهپاد و راکت مورد حمله قرار گرفت. پایگاه زلیکان قبل‌تر از آن در روز اول خرداد هم هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود. در آن حمله، بیش از چهار فروند پهپاد به سمت پایگاه اشغالگران ترکیه‌ای در بعشیقه حمله کرده بودند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.