Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 38864
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2022 - 17:47 |

کمک‌های نقدی به حدود ۸۹۰ میلیون دلار در افغانستان رسید

کمک‌های نقدی به حدود ۸۹۰ میلیون دلار در افغانستان رسید

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که با رسیدن سی‌امین محموله کمک‌های نقدی به کابل مجموع این کمک‌ها به ۸۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در ادامه کمک‌های بشردوستانه کشورهای کمک‌رسان به افغانستان، سی‌امین بسته کمک‌های نقدی به افغانستان رسید.

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که با رسیدن این بسته، مجموع کمک‌های نقدی بشردوستانه به این کشور به ۸۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آمریکایی رسیده است.

این نهاد در بیانیه‌ای تاکید کرد که رساندن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از طریق بخش بانکی شفافیت بوجود آورده و در رساندن کمک‌ها به مردم این کشور تسهیلات بیشتری ایجاد می‌نماید.

گفتنی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان، دارایی‌های خارجی افغانستان بلوکه و دسترسی این کشور به بانک‌های بین‌المللی مسدود شد که این محدودیت اقتصاد افغانستان را با فروپاشی مواجه کرده است.

از سوی نیز کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با سهیم دانستن آمریکا در بحران اقتصادی افغانستان، خواستار آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور هستند تا امکان ارائه بلامانع کمک‌های بشردوستانه برای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان فراهم شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.