Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39219
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2022 - 20:57 |

۱۰ هزار کارمند محلی ارتش آلمان در انتظار خروج از افغانستان

۱۰ هزار کارمند محلی ارتش آلمان در انتظار خروج از افغانستان

۱۰ ماه پس از سقوط کابل و خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هنوز حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان محلی ارتش آلمان و خانوده‌هایشان منتظر خروج از افغانستان هستند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، با وجود گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از سقوط کابل و خروج نظامیان خارجی از افغانستان، حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان محلی ارتش آلمان و خانوده‌هایشان همچنان منتظر انتقال به آلمان هستند.

 

به گزارش «دویچه وله»، «لوتار هانکل» رئیس منطقه‌ای «کلن- بن» در این باره گفت، علاوه بر کارمندان محلی ارتش آلمان و خانواده‌هایشان، پیمانکاران فرعی زیاد دیگری که برای ارتش آلمان کار می‌کردند نیز در انتظار انتقال به آلمان هستند.

 

پس از سقوط دولت سابق افغانستان، کشورهای غربی شماری از همکاران افغان خود را از افغانستان خارج کردند، اما هنوز هم تعداد زیادی از همکاران نظامیان خارجی در این کشور حضور دارند.

 

گفتنی است که هزاران نفر از همکاران افغانستانی نیروهای خارجی که در عملیات تخلیه از افغانستان خارج شده‌اند نیز در کمپ‌های کشورهای ثالث از جمله امارات و قطر به سر می‌برند.

 

این مهاجران که پس از گذشت ماه‌ها هنوز به کشورهای مقصد انتقال نیافته‌اند بارها در اعتراض به “سرنوشت مبهم” و زندگی در سوله‌ها و مکان‌های نامناسب تظاهرات کرده‌اند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.