Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 39294
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2022 - 19:33 |

۸ داعشی در «تخار» کشته شدند

۸ داعشی در «تخار» کشته شدند

فرماندهی پلیس طالبان در ولایت «تخار» اعلام کرد که ۸ عضور گروه تروریستی داعش در درگیری با طالبان کشته و ۳ نفر دیگر آن‌ها نیز بازداشت شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  فرماندهی پلیس طالبان در «تخار» اعلام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌های داعش در شهر «تالقان» ۸ تروریست کشته و ۳ نفر دیگر آن‌ها بازداشت شدند.

«انصار الله انصار» رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت تخار با ارائه جزئیات درباره این رویداد گفت: یک دسته از افراد گروه داعش می‌خواستند امنیت را در منطقه مختل کنند که در نتیجه فعالیت نیروهای امنیتی کشته شدند.

وی افزود که در این عملیات اعضای کلیدی داعش از جمله «یونس ازبکستانی» کشته شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز ضمن تایید این رویداد گفت که در این عملیات یک مرکز تامین مالی، تجهیز و آموزش داعش هدف قرار گرفت.

پیش از این «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان با تاکید بر اینکه تمام مناطق این کشور تحت کنترل آن‌ها است و هیچ منطقه آسیب‌پذیری وجود ندارد، گفته بود: داعش از لحاظ عقیدتی و مذهبی جایی در افغانستان ندارد و برای مردم هیچ جای تشویش و نگرانی در این باره نیست.

این درحالی است که اخیراً پنتاگون گزارش داده بود که پس از خروج آمریکا از افغانستان، داعش و القاعده به دنبال تقویت خود در این کشور هستند.

اخیراً نیز سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود که شمار تروریست‌های داعش در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی با افزایش ۲ برابری به حدود ۴ هزار نفر رسیده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.