Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38908
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2022 - 18:27 |

استقبال عربستان و ترکیه از تمدید آتش‌بس در یمن

استقبال عربستان و ترکیه از تمدید آتش‌بس در یمن

عربستان سعودی و ترکیه ضمن استقبال از تمدید آتش‌بس در یمن، اعلام کردند که از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به این بحران حمایت می‌کنند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عربستان سعودی و ترکیه روز پنجشنبه از بیانیه فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، درباره تمدید آتش‌بس در این کشور استقبال کردند.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، وزارت خارجه این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «از خبر هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن مبنی بر تمدید مدت آتش‌بس تا دو ماه مطابق با مفاد توافقنامه اساسی استقبال می‌کنیم. اکنون فرستاده سازمان ملل می‌تواند راه تعز را برای تردد و نقل‌وانتقال هزاران غیرنظامی در این گذرگاه مهم برای زندگی روزمره و معیشتی مردم یمن باز کند».

 

وزارت خارجه سعودی در این بیانیه مدعی شد: «پادشاهی [عربستان] از همه تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل سیاسی پایدار در بحران یمن و کاهش رنج مردم این کشور، که در وضعیت‌های انسانی، اقتصادی، توسعه‌ای و امنیت و ثبات آن‌ها نمایان خواهد شد، حمایت می‌کند».

 

دستگاه سیاست خارجی ریاض در ادامه، از تلاش‌های هانس گروندبرگ قدردانی کرده و گفت: «اقدامات وی در راستای ابتکار عربستان برای پایان دادن به بحران یمن و دست‌یابی به یک راه‌حل سیاسی جامع است که در مارس ۲۰۲۱ اعلام شد».

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: «آنکارا تمدید آتش‌بس را گامی امیدوارکننده در جهت دست‌یابی به یک آتش بس دائمی بین طرف‌های یمنی، حل و فصل مناقشه در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و استانداردهای بین‌المللی تعیین شده از طریق گفت‌وگو براساس مُر قانون می‌داند».

 

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که ترکیه در این مرحله به حمایت خود از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای پیشرفت گفت‌وگوها بین طرف‌های یمنی و همبستگی‌اش با مردم یمن ادامه خواهد داد.

 

عصر پنجشنبه بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که طرفین درگیر در این کشور توافق کردند تا با همان شروط قبلی، آتش‌بس را دو ماه دیگر تمدید کنند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.