Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 39421
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2022 - 20:06 |

بشار اسد: تروریست‌ها و نئونازی‌های اوکراین را آمریکا مدیریت می‌کند

بشار اسد: تروریست‌ها و نئونازی‌های اوکراین را آمریکا مدیریت می‌کند

رئیس جمهور سوریه که میزبان یک هیأت مشترک از روسیه و جمهوری خلق دونتسک بود، گفت که جنگ اصلی این کشورها علیه سلطه غرب است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان یک هیأت مشترک از روسیه و جمهوری خلق دونتسک به ریاست دیمیتری ساپلین رئیس کمیته دوستی روسیه و سوریه و «ناتالیا نیکونوروا» وزیر امور خارجه دونتسک بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این هیأت، رئیس جمهور اسد را در جریان آخرین وضعیت منطقه دونباس و تحولات عملیات نظامی روسیه در اوکراین قرار داد. روسیه می‌گوید این عملیات برای دفاع از غیرنظامیان در برابر جنایات گروه‌های راست افراطی در اوکراین انجام می‌شود.

اعضای این هیأت تأکید کردند که تمایل دارند روابط خود را با سوریه در همه زمینه‌ها تحکیم کنند و سطح آن را ارتقا بخشند. وزیر خارجه دونتسک در همین زمینه پیامی از رئیس جمهور این کشور به اسد تحویل داد که مورد استقبال وی قرار گرفت . اسد گفت که سوریه تلاش خواهد کرد روابط خود را با دونتسک به سطح سیاسی ارتقا دهد.

رئیس جمهور سوریه ضمن تبریک آزادسازی بخش اعظم منطقه دونباس، تصریح کرد، روسیه و سوریه در یک جنگ و علیه یک دشمن می‌جنگند؛ زیرا طرفی که تروریستها و نئونازی‌ها را مدیریت می‌کند، آمریکاست.

بشار اسد همچنین گفت که جنگ اصلی و بزرگتر علیه سیاستهای توسطعه‌طلبانه‌ای است که غرب در پیش گرفته است؛ او اضافه کرد غرب فکر می‌کند که مرکز عالم است و جهان را بر اساس منافع خود مدیریت می‌کنند. به همین دلیل کشورهایی که از حاکمیت خود دفاع می‌کنند باید روابط مستحکمی با هم داشته باشند.

اعضای این هیأت بر اهمیت همکاری اقتصادی با سوریه و برقراری روابط فرهنگی با ملت این کشور تأکید کردند؛ به ویژه اینکه مشکلات مردم دونباس و آنچه به خاطرش می‌جنگند، شبیه به مشکلات مردم سوریه است. کما اینکه کشورهای غربی از سلاح غیر قانونی تحریم و محاصره علیه این کشورها استفاده می‌کنند.

بشار اسد چند روز پیش با بیان اینکه کشور روسیه همپیمان سوریه است، گقت: «روسیه با جنگی دست و پنجه نرم می‌کند که من آن را به توسعه پیمان آتلانتیک شمالی -همانطور که برخی این گمان را دارند- گره نمی‌زنم. این جنگ حتی از پیش از کمونیسم و قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشده است. این جنگ ادامه دارد و روسیه به عنوان بخشی از توازن بین‌المللی در اینجا نقشی اساسی دارد.»

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: «بنابراین می‌توانیم به روسیه از زاویه همپیمان بنگریم که اگر در این نبرد پیروز شد و اگر جایگاه سیاسی این کشور در عرصه جهانی قوی‌تر شد، این یک برد برای ما نیز هست. از طرف دیگر، قدرت روسیه امروز بازگردانده آن توازن بین‌المللی از دست رفته است؛ حتی اگر این بازگردانی جزئی باشد.»

اسد در پایان خاطر نشان کرد: «اگر تهاجمی در کار باشد، مقاومت مردمی نیز در درجه اول وجود خواهد داشت و البته در مناطقی که ارتش سوریه در آنجا حضور دارد. ارتش در همه نقاط سوریه حضور ندارد.

اگر وضعیت نظامی اجازه مقابله مستقیم را بدهد، مطمئنا ما این کار را خواهیم کرد. از دو و نیم سال پیش برخوردهایی میان ارتش سوریه و ارتش ترکیه صورت گرفته که ارتش ما توانست برخی از اهداف ترکیه را که وارد خاک سوریه شدند، منهدم کند. همین وضعیت -درصورتی که امکانات نظامی اجازه این کار را بدهد- برقرار خواهد بود. افزون بر این مقاومت مردمی نیز وجود خواهد داشت.»

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.