Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39125
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2022 - 19:54 |

تشکر دیپلمات اوکراینی از صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی

تشکر دیپلمات اوکراینی از صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی با تشکر از صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی، خواستار دریافت کمک بیشتر از سوی رژیم موقت صهیونیستی در مقابله با ارتش روسیه شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی، ضمن تشکر از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی ،از مقام‌های رژیم موقت صهیونیستی خواست برای کمک به کشورش جهت مقابله با روسیه، کی‌یف را به سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» مجهز کنند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» کورنیچوک روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در تل آویو گفته بود که اسرائیل از ارائه حداقل کمک‌های دفاعی به اوکراین خودداری می کند. او گفت: «ما از اسرائیل می‌خواهیم یک ابزار دفاعی به شکل گنبد آهنین و ابزارهای دفاعی مشابه دهد، ما باید از شهروندان خود محافظت کنیم.»

وی در سخنان خود از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی  تشکر کرد و گفت: «ما احساس می‌کنیم که شهروندان اسرائیل نسبت به ما همدلی و گرمی نشان می‌دهند. برای من مهم است که از شهروندان، شرکت‌ها و سازمان‌های اسرائیلی تشکر کنم که از روز اول جنگ به اوکراین کمک کرده اند. دولت اسرائیل باید جنبه اخلاقی کمک‌رسانی را در نظر بگیرد.»

دیپلمات اوکراینی در حالی خواستار دریافت گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی است که عملکرد سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین علی‌رغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز بوده است.

رسانه‌های خبری، پیشتر، از عملکرد ناموفق این سامانه در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین و همچنین اقدام ناموفق این سامانه در رهگیری یک موشک شلیک‌شده از خاک سوریه به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی گزارش‌هایی منتشر کرده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا نیز از عملکرد ناموفق گنبد آهنین در رهگیری پهپاد جنبش حزب‌الله لبنان خبر داده بود و  به طور رسمی  به شکست خود در رهگیری این پهپاد اذعان کرده بود؛ پهپادی که به مدت ۴۰ دقیقه در خاک فلسطین اشغالی پرواز کرد.

رسانه‌های عبری‌زبان اخیرا  خبر دادند پس از شناسایی یک شی ناشناس آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش در آمده است.

بعدا، ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود  به شکست اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.