Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 39226
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2022 - 15:54 |

تظاهرات ضد آمریکایی در قندهار: دارایی‌های افغانستان آزاد شود

تظاهرات ضد آمریکایی در قندهار: دارایی‌های افغانستان آزاد شود

مردم قندهار در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا ضمن درخواست برای آزادسازی این پول‌ها، خواستار پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان جنگ شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ده‌ها نفر از مردم «قندهار» در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و تاثیر آن بر تشدید بحران انسانی افغانستان، از آمریکا خواستند تا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

به گزارش «اطلاعات روز»، معترضان در شهر قندهار با تاکید اینکه آمریکا باید پاسخگوی تمام آسیب‌هایی باشد که به مردم افغانستان وارد کرده، خواستار پرداخت غرامت توسط واشنگتن به قربانیان ۲۰ سال جنگ آمریکا در افغانستان شدند.

معترضان با ناعادلانه خواندن تصمیم آمریکا برای ادامه توقیف دارایی‌های افغانستان تاکید کردند که این تصمیم برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست و از آمریکا خواستند تا در این باره تجدیدنظر کند.

«جاوید احمد» یکی دیگر از معترضان نیز با تاکید بر لزوم پرداخت غرامت توسط آمریکا به خانواده‌های قربانیان در افغانستان اظهارداشت که نظامیان آمریکایی در طی ۲۰ سال حضور خود جنایات جنگی زیادی در افغانستان مرتکب شدند.

این درحالی است که پس از سقوط کابل در مرداد ماه سال گذشته، دولت آمریکا تمام دارایی‌ها و ذخایر ارزی افغانستان در این کشور را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان توقیف کرد.

بهمن ماه نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که نیمی از دارایی‌های را برای رفع نیازهای انسانی در افغانستان آزاد خواهد کرد اما نیمی دیگر از پول مردم افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر پرداخت خواهد شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.