Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38981
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 ژوئن 2022 - 18:10 |

تل‌آویو درصدد ساخت ۸۲۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس

تل‌آویو درصدد ساخت ۸۲۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس

کمیته موسوم به کمیته محلی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی با طرح ساخت ۸۲۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در دو منطقه واقع در جنوب بخش قدیمی قدس اشغالی موافقت کرد.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، کمیته محلی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در راستای اجرای طرح موسوم به «قدس بزرگ» و الحاق بخش‌های وسیعی از اراضی کرانه باختری، طرح احداث ۸۲۰ واحد جدید صهیونیست‌نشین را تصویب کرد.

 

این طرح مربوط به احداث واحدهای صهیونیست‌نشین در دو منطقه است که یکی از آن در نزدیکی ایستگاه قطار عثمانی که قرار است ۱۳۰ واحد در آن احداث شود و دیگری در منطقه الولجه-القطمون در امتداد کمربند سبز در مجاورت کرانه باختری است.

 

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، بر اساس این طرح، ایستگاه قطار عثمانی و ساختمان مربوط به آن تخریب و دو ساختمان جدید به جای آن احداث خواهد شد. بخش دوم طرح نیز شامل تخریب ۲۴ آپارتمان قدیمی و جایگزینی آن با دو ساختمان بزرگ ۲۵ طبقه مشتمل بر ۲۰۰ واحد و مهد کودک است.

 

این طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در حالی است که به موجب قطعنامه ۲۴۲ سازمان ملل، این اراضی جزء اراضی اشغالی فلسطین است.

 

در همین ارتباط «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس موافقت رژیم صهیونیستی با این طرح جدید شهرک‌سازی را محکوم کرد و آن را تلاشی بیهوده برای گسترش سیطره صهیونیست‌ها بر شهر قدس اشغالی و یهودی‌سازی آن توصیف کرد.

 

القانوع تأکید کرد که این طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نقض آشکار تمامی قوانین بین‌المللی است که محکومیت و اقدام جدی برای توقف این تجاوزات علیه ملت، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی را می‌طلبد.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.