Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39037
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 ژوئن 2022 - 17:45 |

حزب‌الله به تل‌آویو: اجازه اکتشاف گاز ندارید

حزب‌الله به تل‌آویو: اجازه اکتشاف گاز ندارید

نمایندگان جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به ورود کشتی «اسرائیلی» به منطقه مورد مناقشه تاکید کردند که اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی در این منطقه اقدام به اکتشاف گاز کند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، جنبش حزب‌الله لبنان امروز (یک‌شنبه) درخصوص ورود یک کشتی «اسرائیلی» به میدان گازی «کاریش» که از خط ۲۹دریایی این کشور عبور کرده واکنش نشان داد.

 

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از منابع لبنانی، «محمود قماطی» یکی از اعضای شورای سیاسی حزب الله، گفت: به اسرائیل اجازه نخواهیم داد که در منطقه مورد مناقشه، اقدام به اکتشاف گاز کند».

 

«محمد رعد» رئیس ائتلاف وفاداری به مقاومت (حزب‌الله) در پارلمان لبنان نیز خطاب به مسئولان این کشور گفت: «بیایید شرکتی را با اراده خودمان انتخاب کنیم و در مورد آن به توافق برسیم؛ بگذارید از این شرکت بخواهیم که در زمان و دوره‌ای که ما معین می‌کنیم در آب‌های سرزمینی‌مان گاز اکتشاف کند».

 

وی ادامه داد: «هرکس از نزدیک شدن دشمن اسرائیلی به این شرکت می‌ترسد بداند که ما مراقب پاسخ به آن‌ها [صهیونیست‌ها] هستیم؛ اما خوب نیست کشورمان را در رهن جاه‌طلبی‌ها، منافع جناحی، ترس‌های کوچک و خواسته‌هایمان در اشغال برخی از موقعیت‌ها قرار دهیم».

 

این در حالی است که صبح امروز روزنامه لبنانی النهار گزارش داد که یک کشتی «اسرائیلی» برای استخراج گاز طبیعی مایع و ذخیره‌سازی آن وارد میدان گازی کاریش شده با عبور از خط ۲۹ دریایی، وارد منطقه مورد مناقشه با لبنان شده است.

 

این امر موجب واکنش‌های رسمی از سوی لبنان شده است. «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نسبت به خطرناک بودن تجاوز رژیم صهیونیستی به منابع آبی این کشور هشدار داد و تصریح کرد که تحرکات دشمن اسرائیلی می‌تواند به ایجاد تنش‌هایی با نتایج نامعلوم منجر شود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.