Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 38995
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 ژوئن 2022 - 18:26 |

دار الافتاء عراق: امام خمینی(ره) مانع تفرقه بین امت اسلامی شد

دار الافتاء عراق: امام خمینی(ره) مانع تفرقه بین امت اسلامی شد

سخنگوی دار الافتاء عراق تاکید کرد، وحدت بین امت اسلامی و ایجاد نسلی مجهز به دانش برای مقابله با توطئه دشمنان از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب امام خمینی(ره) بوده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عامر البیاتی» سخنگوی رسمی دار الافتاء عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه رویکرد امام خمینی (ره) تأثیر زیادی در تاریخ جهان گذاشته است، گفت:  امام خمینی در حیات همه امت اسلامی از شرق تا غرب تاثیر داشته است.

او افزود: هر کسی که خواهان دیدن حق است، تاثیر انقلاب اسلامی ایران را می‌بیند که این تاثیر محدود به ملت ایران نیست بلکه همه امت اسلامی از انقلاب امام متاثر شدند و همچنین بر تاریخ امت اثر گذار بوده است.

البیاتی با بیان این مطلب افزود: امام توانست امت اسلامی را منبع بزرگ علم قرار دهد و ظالمان را در هر کجا که هستند و هر کجا که می‌روند با علم و حقیقت ضربه بزند.

البیاتی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی(ره) از تعصب مذهبی فاصله دارد، تاکید کرد: می‌توان گفت انقلاب امام خمینی، انقلابی است که به دور از تعصب مذهبی و فرقه‌گرایی مرزها را درنوردیده و تجربه بزرگی از تجربه‌های مسلمانان برای مبارزه با جهل و نادانی است  و ان شا الله که پیروان و شاگردانش که در مکتب او آموخته اند بتوانند الگویی برای جوامع خود باشند.

رئیس دفتر علمی مطالعات و پژوهش‌ها در دار الافتاء عراق تاکید کرد: دعوت امام خمینی(ره) به وحدت اسلامی از مرزهای ایران گذشته و آن را به یک دعوت اسلامی بزرگ تبدیل کرد که مبتنی بر ادله کتاب خدا و حدیث نبوی است. این دعوت توانسته بود از تمام مرزهایی که برای آن ترسیم شده بود، عبور کند و این از ویژگی دعوت راستین اسلامی است.

البیاتی با  تاکید بر ناکامی  قدرت‌های بزرگ و مزدوران آنها در کشورهای اسلامی برای تفرقه افکنی میان مسلمانان گفت:  امام خمینی با انقلاب خود اهداف قدرت‌های بزرگ و مزدورانش را ناکام گذاشت و همچنان هم دعوت به کنار گذاشتن تفرقه بین امت اسلامی به قوت خود باقی است، زیرا استکبار جهانی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است.

وی  افزود: همچنان در میان فرزندان مسلمانان پیوندهای محبت و مدارا وجود دارد و این یکی از اولویت‌های دعوت امام (ره) است و این دعوت، همچنان دغدغه امت در اتحاد و وحدت آن بوده و هست و امام خمینی (ره) توانست به رویای کسانی که برای امت اسلامی بدبختی و تفرقه می‌خواهند، پایان دهد.

البیاتی درباره اهدافی که امام خمینی (ره) دنبال می‌کرد، تصریح کرد: امام خمینی خواستار وحدت و ارتقای مطلوب سطح فرزندان این امت و ایجاد نسلی مسلح با علم و دانش است که بتواند با دشمنان خود مقابله کند و با تمام تلاش‌ها در هر شکل و رنگی که امت اسلامی را بیمار می‌کند، مقابله کند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.