Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38917
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2022 - 18:40 |

درخواست کمیته تجاری پاکستان برای بهبود روابط تجاری با افغانستان

درخواست کمیته تجاری پاکستان برای بهبود روابط تجاری با افغانستان

کمیته تجاری پاکستان-افغانستان از دولت اسلام‌آباد خواست تا مالیات بر مواد خام وارداتی از افغانستان را برای بهبود روابط تجاری با این کشور معاف کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ریاض احمد» رئیس کمیته‌ تجاری پاکستان-افغانستان از دولت اسلام‌آباد خواست تا برای افزایش صادرات افغانستان، مالیات بر کالاهای خام را معاف کند.

 

وی به اکسپرس تریبون گفت که کمیته تسهیل روابط تجاری با افغانستان طی درخواستی وزیر دارایی و رئیس هیئت عواید پاکستان تاکید کرده است که بر اساس لایحه مالی گذشته برای بهبودی روابط تجاری دو کشور تسهیلات لازم را در نظر بگیرند.

 

این کمیته همچنین متعهد شده است که در صورت پذیرفته شدن درخواست آنها، حجم اقلام وارداتی را تا چند برابر افزایش می‌دهد و در نتیجه فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم خواهد کرد.

 

گفته می‌شود که بر اساس لایحه گذشته، مواد خام تولید قالی از افغانستان معاف بود در حالی که این صنعت اکنون در پاکستان از رونق افتاده است و مواد نیمه خام قالی از افغانستان می‌تواند چنین مشکلی را حل کند.

 

بر اساس گزارش‌ها، مواد خام وارداتی از افغانستان به پاکستان، پس از فرآوری و بسته بندی به سراسر جهان با نماد پاکستان صادر می‌شود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.