Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39702
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2022 - 23:27 |

روسیه: جنگ «فورا» متوقف می‌شود اگر اوکراین سلاح‌ها را کنار بگذارد

روسیه: جنگ «فورا» متوقف می‌شود اگر اوکراین سلاح‌ها را کنار بگذارد

آژانس خبری صدای پامیر – مانیتورینگ: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانسی خطاب به خبرنگاران گفت: «کی‌یف می‌تواند با کنار گذاشتن سلاح‌ها و انجام شرایط مورد نظر مسکو فورا جنگ را متوقف کند».

به گزارش الجزیره، او در مورد زمان پایان جنگ اوکراین گفت: «روسیه تاریخی برای پایان عملیات ویژه خود تعیین نکرده و طبق برنامه پیش می‌رود». او همچنین ائتلاف ناتو را یک «بلوک تهاجمی» خواند که برای رویارویی [نظامی] ساخته شده است.

گفتنی است ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به تازگی اعلام کرده این ائتلاف نظامی تعداد نیرو‌های آماده‌باش خود را به بیش از ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد داد.

اظهارات سخنگوی کرملین در مورد نامعلوم بودن پایان جنگ در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته رئیس جمهور اوکراین در نشست سران هفت گفت جنگ و درگیری باید تا «زمستان» خاتمه پیدا کند. روسیه می‌گوید این جنگ را برای «غیرنظامی» کردن اوکراین آغاز کرده است. افرادی مثل هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق امریکا معتقدند اوکراین باید سرزمین‌های مورد مناقشه را به روسیه واگذار کند تا آتش‌بس بین دو کشور تضمین شود.

شورای روابط خارجی اروپا در نظرسنجی جدیدی از مردم خواسته است نظر خود را در مورد ادامه جنگ اوکراین و روسیه بگویند. در این نظرسنجی ۳۵ درصد افراد خواهان صلح و فقط ۲۲ درصد افراد خواهان ادامه جنگ شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.