Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39699
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2022 - 23:18 |

رژیم صهیونیستی در مناطق زلزله‌زده افغانستان دنبال چه‌چیزی است؟

رژیم صهیونیستی در مناطق زلزله‌زده افغانستان دنبال چه‌چیزی است؟

آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ یک سازمان امدادرسان غیردولتی رژیم صهیونیستی با نام «اسرا اید» (IsraAID) اعلام کرده است که در حال فعالیت برای یک اقدام بشردوستانه(!) به زلزله‌ای است که هفته گذشته در شرق افغانستان روی داده و بیش از ۱۰۰۰ کشته، حداقل ۲۰۰۰ زخمی و آسیب رساندن به منازل مسکونی منطقه را به‌جای گذاشته است.

پایگاه خبری «اسرائیل. سی۲۱»، به‌نقل از «یوتمان پولیزتر» رئیس اجرایی این مؤسسه نوشته است: این فعالیت در چارچوب تعهدات این مؤسسه برای امدادرسانی در مواقع بحران بین‌المللی انجام می‌شود و ما به‌دنبال روابط پایدار با آسیب‌دیدگان هستیم.

در مورد آنچه تلاش مؤسسه مذکور برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان‌های شرق افغانستان نامیده می‌شود، چند نکته قابل تأمل است؛
نخست اینکه به‌نظر می‌رسد پیش از آنکه این کمک‌ها با هدف و نیت بشردوستانه جمع‌آوری و به این مناطق ارسال شود، نوعی تلاش برای مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی است.

تلاش‌هایی که پیش‌تر نیز در دستور کار این رژیم بوده و سعی داشته است از مجاری متعدد به‌ویژه از طریق عادی‌سازی ارتباط با برخی کشورهای اسلامی آن را دنبال نماید،
هرچند در این میان، آنچه واضح و ملموس است، این‌که عادی‌سازی روابط از سطح سران سرسپرده، فراتر نرفته و ملت‌های مسلمان، باور و اعتقادی به دوستی با رژیم اشغالگر قدس ندارند.

زاویه دومی که در این موضوع قابل پیگیری است، این‌که در همین گزارش عنوان شده است این مؤسسه در ماجرای خروج بخشی از افغان‌ها از کابل دخیل بوده است.

به‌گفته «یوتمان پولیزتر» این مؤسسه پس از سقوط دولت اشرف غنی، ۱۶۷ نفر از اتباع آسیب‌پذیر افغان را از کابل خارج کرده و روانه آلبانی و امارات نموده است؛ مقصدی که قبل‌تر از سوی آمریکایی‌ها برای رانده‌شدگان سازمان منافقین از عراق در نظر گرفته شده است!

در فرایند خروج اتباع افغان از کابل، روال کار بدین شکل تعریف شده بود که هر کشور خارجی، نیروهای همکار خود را از این کشور خارج می‌کرد؛ مسئله‌ای که درباره رژیم صهیونیستی با ابهام مواجه است و مشخص نشده است که این دسته از اتباع افغان در همین چارچوب به خارج از افغانستان انتقال داده شده‌اند و یا اینکه فقط انگیزه انسانی(!) در موضوع نقش داشته است.

علاوه بر این، پولیزتر اذعان کرده است که این سازمان هم‌اکنون با ۱۰۰۰ نفر از اتباع افغان مقیم آلبانی در ارتباط است که این مراوده اطلاعات قابل‌توجهی را درباره مردم افغانستان به آنان داده است. وی همچنین افزوده است که آنان ارتباط مستمر با زلزله‌زدگان را در برنامه دارند.

برنامه‌هایی که به‌وضوح و بی‌پروا از تلاش‌های غیرمستقیم رژیم صهیونیستی در قالب مؤسسات غیردولتی و امدادرسان برای گسترش نفوذ این رژیم در کشورهای اسلامی خبر می‌دهد.

در یک برنامه دیگر، که در همین راستا قابل ارزیابی است، رژیم صهیونیستی مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را از طریق سازمان ملل متحد به مهاجران افغان در تاجیکستان اختصاص داده بود.

چنانچه کمک‌های این مؤسسه اسرائیلی به افغانستان برسد، نخستین باری است که اتباع افغان به‌طور مستقیم کمک‌هایی را با نشانی رژیم کودک‌کش صهیونیست دریافت خواهند کرد.

و نکته آخر در ارتباط با این خبر، نوع واکنش احتمالی طالبان به آن است. حکومت طالبان تا کنون دراین‌باره اظهار نظری نکرده‌ است و مشخص نیست که چه واکنشی را درباره محموله ارسالی از سوی اسرائیلی‌ها خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.