Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39049
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 06 ژوئن 2022 - 16:35 |

سازمان ملل: نمی‌خواهیم بخش بانکی افغانستان تضعیف گردد

سازمان ملل: نمی‌خواهیم بخش بانکی افغانستان تضعیف گردد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در دیدار با وزیر خارجه طالبان گفت که این سازمان مخالف تضعیف بخش بانکی افغانستان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت نمایندگی این سازمان در افغانستان (یوناما) در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان درباره وضعیت اقتصادی، توسعه بانکی، بخش خصوصی و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، لاینز در این دیدار ضمن ارائه توضیحات درباره سفر اخیرش به آلماتی افزود: یوناما و آمریکا نمی‌خواهند بخش بانکی در افغانستان تضعیف گردد.

بیانیه می‌افزاید، لاینز همچنین ابراز اطمینان کرد که موانع پیشرو از طریق گفت‌وگو حل خواهد شد.

در این دیدار «عطول گوپتا» عضو هیئت یوناما نیز اظهارداشت که در تلاش است تا کانال‌هایی را برای رشد اقتصادی و بخش خصوصی در افغانستان ایجاد کند تا با نهادهای کمک کننده مختلف هماهنگی صورت گیرد.

کشور افغانستان , سازمان ملل متحد , طالبان ,

در مقابل متقی نیز تاکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان نسبت به همکاری با همه نهادهایی که برای پیشرفت و ترقی افغانستان تلاش می‌کنند، متعهد است.

لاینز اخیراً در سفر به قزاقستان درباره همکاری سازمان ملل با این کشور درباره ثبات وضعیت افغانستان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور گفت‌وگو کرده بود.

در آن دیدار «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرده بود که این کشور برای ادامه همکاری با جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان متعهد است.

آژانس خبری صدای پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.