Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 38920
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2022 - 18:43 |

سیاستمدار لبنانی در واکنش به تمدید آتش‌بس یمن: درست می‌گفتم

سیاستمدار لبنانی در واکنش به تمدید آتش‌بس یمن: درست می‌گفتم

وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان در واکنش به تمدید آتش‌بس یمن، از اظهارات سابق خود در حمایت از یمنی‌ها دفاع کرده و مواضع خود را درست دانست.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «جورج قرداحی» وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان شامگاه پنجشنبه در واکنش به خبر تمدید آتش‌بس دو ماهه در یمن گفت که نظرات و مواضع او درباره این جنگ درست بوده است.

 

طبق گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» قرداحی در پیامی توئیتری نوشت: «درود بر مردم یمن و دلیرمردان آن. درود بر مذاکره‌کنندگان شجاع دو طرف که امروز توافق کردند آتش‌بس را دو ماه دیگر تمدید کنند. این خبر بسیار خوبی است و نوید آن را می‌دهد که آتش‌بس دوماهه به خواست الهی به صلحی دائمی بین برادران تبدیل خواهد شد».

 

وی در ادامه افزود: «من از این تحول مثبت بسیار خوشحالم؛ زیرا اولاً باعث آرامش مردم یمن می‌شود و دوماً به کشورهای همسایه آن‌ها اطمینان می‌دهد. این نشان می‌دهد که موضع من مبنی بر بیهوده بودن این جنگ و لزوم توقف آن، درست بوده است. من حقیقت را می‌گفتم؛ اگرچه عده‌ای در آن زمان از حرف‌های من خوششان نیامد. همه جنگ‌ها بیهوده هستند، مخصوصاً وقتی بین برادران و همسایگان در بگیرند».

 

این در حالی است که چند ماه گذشته، قرداحی طی اظهاراتی، اقدامات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن را «تجاوز» توصیف کرده بود و تاکید داشت که مردم یمن در حال «دفاع از خود» هستند.

 

در پی اظهارات وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان، کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و کویت سُفرای خود را از بیروت فرا خواندند. برخی از این کشورها نیز قبل از استعفای قرداحی از دولت، سُفرای لبنان را از کشورهای خود اخراج کردند.

 

علاوه‌براین، اظهارات قرداحی در دفاع از مردم یمن، موجب خشم گسترده‌ای در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس شد و این کشورها، با تشدید فشارها منجر به کناره‌گیری و استعفای او از وزارت اطلاع‌رسانی لبنان شدند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.