Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39192
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2022 - 18:22 |

طالبان گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر را تکذیب کرد

طالبان گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر را تکذیب کرد

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر توسط هیئت حاکمه افغانستان را تبلیغات خواند و آن را رد کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر توسط هیئت حاکمه افغانستان را تبلیغات و “ادعای بی‌اساس” خواند.

 

وی با ادعای اینکه وضعیت حقوق بشر در افغانستان در مقایسه با ۲۰ سال گذشته بهتر شده است، گفت که کلیه نهادهای ذیربط طالبان از جمله سازمان‌های کشفی و اطلاعاتی با مجرمان مطابق با اصول دین اسلام رفتار می‌کنند.

 

مجاهد با اظهار اینکه هیچ موردی نیست که ثابت کند نیروهای کشفی و اطلاعاتی طالبان کسی را بدون محاکمه مجازات کرده باشند، افزود که هیچ خبرنگاری توسط آن‌ها کشته نشده است، بلکه درصورت نقض اصول خبرنگاری برای توصیه احضار شده‌اند.

 

پیش از این «هدر بار» معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر در مطلبی ضمن تاکید بر ضرورت اعمال اقدامات سختگیرانه‌تر علیه طالبان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود تا علیه سران طالبان بصورت هدفمند ممنوعیت سفر وضع شود.

 

وی با اظهار اینکه محکومیت‌ها علیه هیئت حاکمه افغانستان کافی نیست، از کشورهای جهان خواست علیه طالبان اقدامات هماهنگ انجام دهند و از شورای امنیت نیز درخواست کرد تا بصورت هدفمند علیه اعضای ارشد طالبان بویژه «عبدالحق وثیق» رئیس اطلاعات، «محمد خالد حنفی» وزیر امر به معروف و نهی از منکر و «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان ممنوعیت سفر اعمال کند.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.