Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39548
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2022 - 18:37 |

عزم نتانیاهو برای بازگشت به قدرت

عزم نتانیاهو برای بازگشت به قدرت

بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان کابینه فعلی تل‌آویو، شب گذشته (دوشنبه) ضمن اعلام آمادگی حزبش برای رقابت‌ها انتخاباتی، از شکست کابینه «نفتالب بنت» در حفظ امنیت جانی و روانی شهرک‌نشینان صحبت کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i24»، نتانیاهو در واکنش به تصمیم انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل اعلام کرد که حزب لیکود در حال آماده‌سازی برای انتخابات است و تشکیل دولت جایگزین در پارلمان فعلی را دور از ذهن نمی‌داند؛ اما او ائتلاف خود را با «منصور عباس» رهبر حزب «فهرست متحد عربی» را تشکیل نخواهد داد.

نتانیاهو افزود: «امشب یک نوید بزرگ برای شهروندان اسرائیلی است؛ آن هم پس از یک مبارزه شدید برای مخالفان در کنست و رنج بزرگی که برای عموم افراد در اسرائیل شاهدش وجود داشت. برای همگان روشن شده است که ناموفق‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل به انتهای راه خود رسیده و اکنون نیازمند اصلاحاتی اساسی هستیم. ما قدرت این اصلاح را داریم و من قصد دارم یک دولت ملی قوی و با ثبات ایجاد کنم».

رهبر حزب لیکود اذعان کرد: «دولتی که با حامیان تروریزم مرتبط بود، امنیت شخصی شهروندان اسرائیل را نادیده گرفت، هزینه‌های زندگی را به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داد، مالیات‌های غیرضروری وضع کرد و هویت یهودی کشور ما را به خطر انداخت، به خانه خواهد رفت».

وی در پایان بیانیه خود ضمن اعتراف به وجود ناامنی در اسرائیل برای شهرک‌نشینان، خاطرنشان کرد: «دولت من، غرور ملی را به شهروندان اسرائیل باز خواهد گرداند تا آن‌ها بتوانند در خیابان‌ها که راه می‌روند، سر خود را بالا نگه دارند».

برخلاف ادعاهای نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی خود، رسانه‌های اسرائیل از نگرانی‌های شدید خود درباره وضعیت پیش‌روی تل‌آویو می‌گویند و معتقدند این کشور، در مدت پنج ماه آینده که انتخابات جدید کنست برگزار می‌شود، در معرض چالش‌ها و تلاطم‌های زیادی قرار خواهد گرفت.

روز گذشته (دوشنبه)، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه اسرائیل بر سر انحلال پارلمان توافق کرده و برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل برای ماه های آینده را اعلام کردند.

قرار است برای انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری شود؛ چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود، لاپید نخست‌وزیر موقت اسرائیل خواهد شد.

 آژانس خبری صدای پامیر – بین الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.