Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39696
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2022 - 22:50 |

نخست وزیری پاکستان: واردات ذغال سنگ افغانستان بیشتر تسهیل شود

نخست وزیری پاکستان: واردات ذغال سنگ افغانستان بیشتر تسهیل شود

شهباز شریف نخست وزیری پاکستان واردات ذغال سنگ افغانستان به این کشور را سود آور خوانده و از مسوولان ذیربط حکومت خود خواسته این واردات را بیشتر تسهیل کنند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دفتر نخست وزیری پاکستان شب گذشته (۶ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته که شهبازشریف نخست وزیر این کشور یک نشست مهم را در مورد واردات ذغال سنگ افغانستان برگزار کرده است.
بر بنیاد اعلامیه، شهباز شریف واردات ذغال سنگ افغانستان نه تنها ضرورت سوخت نیروگاه‌های برق پنجاب و بلوچستان را تامین می‌کند، بلکه سالانه ۲٫۲ میلیارد دالر برای این کشور سود نیز دارد.
او از مسوولان ذیربط حکومت خود به ویژه وزارت خط آهن پاکستان خواسته که برای اطمینان از ادامه روند واردات ذغال سنگ افغانستان، گام‌های اساسی را بردارند.
شهباز شریف همچنین دستور داده که برای تسریع روند واردات و انتقال ذغال سنگ افغانستان، یک کمیته به ریاست خواجه آصف وزیر دفاع این کشور ایجاد گردد.
او به مسوولان پاکستانی گفته که پس از این، ذغال سنگ افغانستان را بجای دالر به کلدار پاکستانی خریداری کنند تا این مساله به حفظ ثبات ارزش کلدار نیز کمک کند.
این در حالی است که قیمت نفت و سایر مواد سوخت در پاکستان افزایش یافته است.
اما؛ پس از تسلط طالبان بر افغانستان، صادرات ذغال سنگ به پاکستان افزایش یافته است.
پیش از این یک تن ذغال سنگ در افغانستان حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار افغانی فروخته می‌شد؛ اما پس از آغاز صادرات به پاکستان، این مواد سوختی به شکل سرسام آور بالا رفته است.
آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.