Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 39400
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2022 - 16:43 |

نماینده ویژه سازمان ملل: تنها راه رو به جلو در افغانستان مشارکت سیاسی است

نماینده ویژه سازمان ملل: تنها راه رو به جلو در افغانستان مشارکت سیاسی است

رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت که با وجود سیاست‌های محدود کننده طالبان، تنها راه رو به جلو در افغانستان از طریق مشارکت سیاسی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) همزمان با پایان ماموریت خود و پیش از خروج این کشور در بیانیه‌ای خطاب به مردم افغانستان تاکید کرد که تنها راه رو به جلو در این کشور از طریق مشارکت سیاسی است.

لاینز در ادامه این بیانیه گفت: یوناما از نظر سیاسی به این نتیجه رسید که با وجود سیاست‌های افراطی طالبان که حقوق زنان، آزادی رسانه‌ها و نمایندگی سیاسی فراگیر را محدود می‌کند، تنها راه رو به جلو (در افغانستان) از طریق مشارکت سیاسی است.

وی با اظهار اینکه افغانستان برای جامعه جهانی بسیار مهم است و نباید توسط آن فراموش شده و رها گردد، افزود: بهترین امید در راهبرد تعامل است که به مقامات حاکم (افغانستان) نشان می‌دهد نظامی که زنان، اقلیت‌ها و افراد با استعداد را مستثنی می‌سازد، دوام نخواهد آورد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل همچنین خطاب به طالبان تصریح کرد که امکان ایجاد یک نظام اسلامی که فراگیر نیز باشد در افغانستان وجود دارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.