Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39457
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2022 - 20:37 |

همکاری نظامی و امنیت مرزها با افغانستان؛ محور دیدار فرمانده سنتکام و رئیس جمهور تاجیکستان

همکاری نظامی و امنیت مرزها با افغانستان؛ محور دیدار فرمانده سنتکام و رئیس جمهور تاجیکستان

رئیس جمهور تاجیکستان و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) درباره همکاری‌های نظامی و امنیت مرزها با افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «مایکل اریک کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در سفر دو روزه به دوشنبه با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع و «امامعلی سبیرزودا» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور دیدار کرد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط سنتکام، کوریلا در این دیدار درباره «مسایل مهم امنیتی، از جمله فرصت‌ها برای بهبود امنیت در مرز ۱۴۰۰ کیلومتری تاجیکستان با افغانستان» گفت‌وگو کرد.

فرمانده سنتکام با اظهار اینکه آمریکا نسبت به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی تاجیکستان متعهد است، تاکید کرد که قوی بودن مرزهای تاجیکستان برای امنیت تمام منطقه آسیای مرکزی حیاتی می‌باشد.

کوریلا طی گفت‌وگوها اظهار داشت که همکاری امنیتی با نیروهای امنیتی تاجیکستان در درجه اول بر مبارزه با تروریسم و عملیات امنیتی مرزی متمرکز است.

وی افزود که سنتکام آموزش، تجهیزات و زیرساخت‌ها را برای دفاع از مرزهای تاجیکستان با افغانستان فراهم می‌کند و ادامه داد که این حمایت‌ها شامل حسگرهای زمینی، تجهیزات ارتباطی، و خودروهای گشت زنی برای مرزبانان تاجیکستان است.

تاجیکستان پیش از این نیز بارها درباره وضعیت امنیتی افغانستان و امنیت مرزهای مشترک با این کشور ابراز نگرانی کرده است.

گفتنی است که رئیس جمهور تاجیکستان دی ماه سال گذشته در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی پیشنهاد داده بود تا برای جلوگیری از گسترش ناامنی‌ها از افغانستان به دیگر کشورها یک کمربند امنیتی در اطراف افغانستان ایجاد شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.