Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39141
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2022 - 16:26 |

وزیر خارجه دولت سایه انگلیس وارد افغانستان شد

وزیر خارجه دولت سایه انگلیس وارد افغانستان شد

در نخستین سفر یک مقام ارشد انگلیسی به افغانستان پس از سقوط کابل، وزیر خارجه دولت سایه انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در نخستین سفر یک مقام ارشد انگلیسی به افغانستان پس از سقوط کابل «دیوید لمی» وزیر خارجه دولت سایه به همراه «پریت گیل» وزیر سایه توسعه بین‎‌المللی انگلیس در سفری از پیش اعلام نشده برای بررسی وضعیت افغانستان وارد کابل شدند.

به گزارش «گاردین»، لمی سفر خود را در راستای تلاش برای بهبود وضعیت بحران انسانی در افغانستان می‌داند، جایی که بیش از نیمی از جمعیت آن وابسته به کمک هستند.

گزارش با اظهار اینکه سطح کمک‌های مالی به افغانستان بسیار کمتر از میزان نیاز این کشور است، تاکید می‌کند که ادامه تحریم‌های آمریکا بحران این کشور را پیچیده‌تر می‌کند.

براساس این گزارش، لمی قرار است در این سفر از یک بیمارستان کودکان تحت مدیریت سازمان جهانی بهداشت، یک مرکز جوانان، یک برنامه حمایت از کودکان یونیسف و آوارگان داخلی دیدن خواهد کرد.

لمی درباره خروج مفتضحانه نظامیان انگلیسی از افغانستان گفت: دولت شهرت بین‌المللی انگلیس را تنزل داد و با مدیریت فاجعه‌بار خروج از افغانستان در تابستان گذشته، سبب کاهش امنیت جهان شد. امروز میلیون‌ها غیرنظامی در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند و حتی برخی مجبور به فروش اعضای بدن برای تغذیه خانواده‌هایشان هستند.

وی افزود: فقدان تاسف‌بار رهبری دولت انگلیس که سال گذشته بسیار مشهود بود، همچنان ادامه دارد زیرا آن‌ها فاجعه انسانی را نادیده می‌گیرد.

این مقام ارشد انگلیسی در ادامه نیز از کابینه دولت این کشور خواست تا بطور فوری یک استراتژی جامع برای تعامل با افغانستان جهت حمایت از نیازمندان در این کشور تعیین کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.