Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39154
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2022 - 16:34 |

پاکستان: دارایی‌های افغانستان برای ثبات اقتصاد این کشور آزاد شود

پاکستان: دارایی‌های افغانستان برای ثبات اقتصاد این کشور آزاد شود

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم تلاش مشترک جامعه جهانی برای رسیدگی به بحران افغانستان، خواستار آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور توسط آمریکا شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان خواستار رسیدگی جامعه جهانی به بحران انسانی جاری در افغانستان شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، زردای ضمن تاکید بر ضرورت گردهمایی جامعه جهانی جهت رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، افزود که آزادسازی دارایی‌های افغانستان برای کمک به ثبات اقتصاد این کشور مهم است.

وزیر خارجه پاکستان پیش از این نیز با اظهار اینکه بیش از ۹۵ درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار دارند، گفته بود که جامعه جهانی باید بدون در نظرداشتن نوع رابطه کشورها با طالبان، برای جلوگیری از بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی با هیئت حاکمه افغانستان همکاری کند.

وی همچنین هشدار داده بود که بحران انسانی در افغانستان ممکن است به فروپاشی اقتصاد این کشور منجر شود که برای تمام کشورهای منطقه پیامد جدی خواهد داشت.

براساس آمار سازمان ملل در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کنند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغانستانی برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.