Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39244
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2022 - 18:03 |

پوتین: آمریکا باید هزینه بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد

پوتین: آمریکا باید هزینه بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد

رئیس جمهور روسیه با مسئول دانستن آمریکا و ناتو در بحران افغانستان و تخریب زیرساخت‌های این کشور تاکید کرد که واشنگتن باید هزینه بازسازی افغانستان را بپردازد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان اظهار داشت که آمریکا و ائتلاف متحدانش باید عمده تعهدات و هزینه‌های بازسازی افغانستان پس از جنگ را بر عهده بگیرند.

پوتین افزود: ما بر این باوریم که تعهدات اصلی بازسازی افغانستان، و قبل از هر چیز هزینه‌های مالی، باید توسط آمریکا و متحدانش که حضور ۲۰ ساله آن‌ها این کشور را به وضعیت بحرانی رسانده بود، به عهده گرفته شود.

به گزارش «تاس»، رئیس جمهور روسیه در این دیدار همچنین اظهارداشت که مسکو آماده ادامه همکاری با ترکمنستان سایر شرکا در مورد بازسازی افغانستان پس از جنگ و ادغام این کشور در زیرساخت‌های منطقه‌ای و پروژه‌های لجستیکی است و از جمله این همکاری‌ها به رایزنی‌های مسکو اشاره کرد.

براساس این گزارش، دو طرف در جریان تبادل نظر در مورد وضعیت افغانستان بر اهمیت تضمین ثبات و امنیت در این کشور، حل مشکلات حاد اجتماعی-اقتصادی و خنثی سازی تهدیدات ناشی از خاک افغانستان تاکید کردند.

پیش از این نیز «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اظهار اینکه مسکو برای همکاری با کشورهای غربی درباره افغانستان آماده است، اما این همکاری باید «در شرایط مساوی و بدون استانداردهای دوگانه» غربی‌ها باشد.

وی همچنین تاکید کرد که سیاست غیرمسئولانه آمریکا منجر به وضعیت اسفناک کنونی اقتصاد افغانستان شده است و رویکرد واشنگتن نسبت به کابل مستقیماً مانع از برقراری ثبات در افغانستان می‌شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.