Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39297
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2022 - 19:36 |

پیام ویژه «کیم جونگ اون» برای «ولادیمیر پوتین»

پیام ویژه «کیم جونگ اون» برای «ولادیمیر پوتین»

رئیس کره شمالی در پیام تبریکی به رئیس جمهور روسیه به مناسبت روز ملی این کشور حمایت کامل خود را از روسیه اعلام کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «کیم جونگ اون»  رئیس کره شمالی روز یکشنبه در نامه‌ای به مناسبت روز ملی روسیه «حمایت کامل» خود را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی ، «کیم جونگ اون»  رئیس کره شمالی در این نامه بدون اشاره مستقیم به جنگ اوکراین، پیام تبریکی به پوتین و مردم روسیه ارسال کرد.

رئیس کره شمالی در این نامه گفت: «مردم روسیه در دستیابی به هدف عادلانه دفاع از عزت و امنیت کشورشان و حق توسعه آن و در عین حال تحمل انواع چالش‌ها و سختی ها تحت هدایت رئیس جمهور به موفقی‌ های بزرگی دست یافته اند.»

کیم بار دیگر بر «تاریخ طولانی و سنت دوستی و همسایگی خوب» بین دو کشور تاکید کرد و متعهد شد که آنها را مطابق با الزامات زمانی جدید و تمایلات مردم دو کشور گسترش و توسعه دهد.

وی تاکید کرد که روابط بین مسکو و پیونگ یانگ پس از نشست دوجانبه سران در سال ۲۰۱۹ وارد مرحله جدیدی شده و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های راهبردی و تاکتیکی دو کشور در آینده نزدیک‌تر شود.

این دو رهبر در آوریل ۲۰۱۹ در «ولادی وستوک» در روسیه  بلافاصله پس از دومین نشست دوجانبه بین کیم و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در «هانوی» برای گفت‌وگو در مورد خلع سلاح شبه جزیره کره، ملاقات کردند.

گفت‌وگو بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ از زمان شکست نشست سران، با تنش‌های تازه‌ای در شبه جزیره به دلیل آزمایش‌های موشکی مکرر کره شمالی و واکنش‌های متحدان، متوقف شده است.

چندی قبل، «سین هونگ‌چول» سفیر کره شمالی در مسکو گفت  که پیونگ‌یانگ خواستار تقویت همکاری‌ها با روسیه برای مقابله با اقدامات ثبات‌زدای آمریکا در شرق آسیا است.

سین در مصاحبه با خبرگزاری «تاس»، با بیان اینکه صلح در شبه‌جزیره کره حاصل نمی‌شود مگر تا زمان خروج نظامیان آمریکا از منطقه، تاکید کرد که واشنگتن مسئول بی‌ثباتی و تنش در شرق آسیا است.

وی در این‌باره توضیح داد:‌ «رزمایش‌های [آمریکا و کره جنوبی]، تمرین آماده‌شدن برای جنگ [با کره شمالی] است و اثبات می‌کند که آمریکا مسئول بی‌ثباتی اوضاع است. ما می‌خواهیم همکاری‌ها بین کره شمالی و روسیه را افزایش دهیم تا با این تهدید مشترک آمریکا مقابله کنیم.»

در رویدادی مرتبط با تحولات بین سئول با پیونگ یانگ، ارتش کره جنوبی  بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی روز یکشنبه شلیک‌های توپخانه‌ای اجرا کرد.

 به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کردکه «چند مسیر» را شناسایی کرده که گمان می‌رود شلیک توپخانه از حدود ساعت ۸:۰۷ صبح تا ۱۱:۰۳ صبح به وقت محلی بوده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.