Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38898
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 03 ژوئن 2022 - 18:16 |

چهار گردشگر ایرانی با موتورسیکلت به افغانستان سفر کردند

چهار گردشگر ایرانی با موتورسیکلت به افغانستان سفر کردند

چهار گردشگر ایرانی در سفری سیاحتی با موتورسیکلت به افغانستان از ولایت‌های «هرات»، «هلمند»، «قندهار» و «غزنی» دیدن کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ملا شمس الله صمیم» معاون ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت «قندهار» اظهارداشت که چهار گردشگر ایرانی که برای بازدید از برخی ولایت‌های معروف افغانستان وارد این کشور شده‌اند در ادامه سفر خود به شهر قندهار رسیده‌اند.

 

وی افزود که گردشگران ایرانی در حالی با موترسیکلت به افغانستان سفر کرده‌اند که مردم افغانستان از امنیت کامل برخوردارند و اکنون هرکس بدون محدودیت می‌تواند به هر نقطه از این کشور سفر کند.

 

«مهراب» یکی از گردشگران ایرانی درباره این سفر به «آوا» گفت که می‌خواهد در این سفر از برخی ولایت‌های بزرگ افغانستان دیدن کند و از فرهنگ، سنت، و آداب و رسوم کشور و منطقه مطلع شود.

 

وی افزود که می‌خواهد از مزار شریف در ولایت بلخ دیدن نماید و با تاریخ و فرهنگ افغانستان و همچنین مکان‌های تاریخی آن آشنا شود.

 

«سعید» از دیگر گردشگران نیز اظهارداشت که با پایان جنگ در افغانستان و تامین امنیت تصمیم گرفت تا به این کشور سفر کند تا از اماکن تاریخی آن دیدن کند.

 

وی با اظهار اینکه ایران و افغانستان دارنده یک زبان و پیرو یک دین هستند و باید روابط خوبی با هم داشته باشند، افزود: نباید اجازه داد اشغالگران و غربی‌ها، تعصب و مشکلات را بین این دو کشور مسلمان ایجاد کنند.

 

وی از تمام مقامات دولت‌های افغانستان و ایران نیز خواست تا برای ایجاد فضای اعتماد با یکدیگر همکاری کنند و اجازه ندهند روابط خوب بین دو ملت افغانستان و ایران خراب شود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.