Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39358
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2022 - 19:59 |

کشته شدن ۸ سرکرده داعش در شمال عراق

کشته شدن ۸ سرکرده داعش در شمال عراق

نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروی هوایی این کشور، یک مخفیگاه عناصر داعش را در صلاح الدین هدف قرار دادند که در پی آن، هشت سرکرده داعشی کشته شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مرکز موسوم به اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز سه‌شنبه از عملیات جدیدی در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

شبکه خبری «دجله» ضمن نقل بیانیه این مرکز، گزارش داد، این عملیات تحت نظارت ستاد عملیات مشترک قرار داشت و ستاد عملیات صلاح الدین نیز آن را انجام داد.

بر اساس این بیانیه، در پی رصد مستمر، اطلاعات دقیقی از حضور هشت سرکرده تروریستی و بسیار مهم در داخل یک مخفیگاه در وادی الثرثار در اختیار نیروی هوایی عراق قرار گرفت. وادی الثرثار در استان صلاح الدین واقع شده است.

به گفته این نهاد عراقی، پس از دریافت اطلاعات، نیروهای امنیتی با پشتیبانی هوایی این عملیات را آغاز کردند و موفق شدند این تروریستها را محاصره کنند و با آنان درگیر شوند. جنگنده‌های عراقی نیز سه بار مقر این تروریستها را بمباران کردند که در جریان آن، همه عناصر کشته شدند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای عراقی همچنین در این مخفیگاه، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات لجستیک کشف و ضبط کردند که بعدا جزئیات این حمله منتشر خواهد شد.

در راستای مبارزه با عناصر باقی مانده داعش، الحشد الشعبی و نیروهای پلیس عراق شانزدهم جوزا یک عملیات امنیتی را در شهرستان «الدور» در شرق «صلاح الدین» آغاز کردند.

 هدف از عملیات مذکور پایان دادن با پایگاه‌های داعش در منطقه مذکور است. سرویس اطلاعات عراق هم پانزدهم ماه جاری از یک عملیات گسترده در بغداد علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.  در جریان این عملیات، ۱۴ تروریست از جمله چند سرکرده ارشد بازداشت شدند.

به گفته سرویس اطلاعات عراق، در بین افراد بازداشتی باید به سرکرده‌های ارشدی مانند«ابو سفانة»، «ابو عمر» و «ابو مصعب» اشاره کرد. این افراد در جریان چند کمین بازداشت شدند.

در همین راستا، «عدی عبد الهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق درباره نقش مهم سازمان الحشد الشعبی در مبارزه با گروه تروریستی داعش  تأکید کرد، نقش الحشد اللشعبی در عرصه امنیتی عراق، مهم و بسیار کارآمد است؛ به ویژه در مناطق آزاد شده‌ای که در مبارزه با تروریسم، با مشکلات بزرگتری روبروست.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.