Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 39563
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 ژوئن 2022 - 17:20 |

۲۵۰ حمله هدفمند علیه هزاره‌ها در افغانستان در ۲۰ سال گذشته

۲۵۰ حمله هدفمند علیه هزاره‌ها در افغانستان در ۲۰ سال گذشته

رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان پس از دیدار با فعالان هزاره گفته که در دو دهه گذشته حدود ۲۵۰ حمله هدفمند علیه هزاره‌ها در افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ خانم امیری روز سه‌شنبه (۳۱ جوزا) در تویترش نوشته که با شماری از فعالان هزاره در بریتانیا دیدار و گفتگو کرده است.

او افزوده که نمایندگان هزاره‌ها در لندن با ثبت حداقل ۲۵۰ حمله هدفمند علیه جامعه خود در دودهه گذشته، از جهان می‌خواهند که این خشونت را به‌رسمیت بشناسد و طالبان را برای جلوگیری از حملات آینده زیر فشار قرار دهد.

خانم امیری همچنین از دیدارهای خود با میشل باشله کمیشنر عالی حقوق بشر و ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در جینوا خبر داده است.

او گفته که در این دیدارها خواستار تمرکز و اقدام در جلسه شورای حقوق بشر در مورد وضعیت زنان و دختران، هزاره‌ها، هندوها، سیک‌ها و سایر غیرنظامیانِ در معرض خطر در افغانستان شده است.

رینا امیری می‌گوید که در لندن با حامیان فرقه‌ احمدی در افغانستان و همچنین مدافعان اقلیت‌های جنسی ملاقات کرده است.

او این گروه‌ها را فوق‌العاده آسیب‌پذیر خوانده و گفته است که برای حمایت از آنها، آژانس‌های بشردوستانه و پناهندگان اقدام کنند.

نماینده‌ ویژه امریکا در لندن با مقام‌های بریتانیایی از جمله فرستاده نخست وزیر این کشور برای افغانستان و پاکستان درباره اقدامات برای حمایت از زنان، دختران و جمعیت‌های در معرض خطر افغانستان صحبت کرده است.

رینا امیری نوشته است: “ما متحد می‌مانیم تا زمانی‌که طالبان به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان عمل نکنند، هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط با طالبان وجود نخواهد داشت.”

او همچنین در لندن با چندین تن از رهبران زن افغان نیز ملاقات کرده تا نگرانی‌های آن‌ها را بشنود.

امیری نوشته است که رهبران زن روایت بهبود امنیت و دسترسی در افغانستان را به چالش می‌کشند؛ زیرا، زمانیکه بیشتر از نیمی از جمعیت در خانه‌های خود محبوس هستند، این ادعاها معنی ندارد.

آژانس خبری صدای پامیر -کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.