Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ حمل , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 39771
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 جولای 2022 - 10:25 |

ادامه اخراج پناهندگان از ترکیه

ادامه اخراج پناهندگان از ترکیه

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دولت ترکیه در ادامه طرح اخراج پناهندگان افغانستانی از کشور ترکیه، ۱۳۶ نفر دیگر از هم وطنان را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، ۱۳۶ پناهجوی افغانستان تحت تدابیر امنیتی از «قرقلرایلی» به فرودگاه کوجالی منتقل شده و سپس با هواپیما به افغانستان اخراج شدند.

گزارش می‌افزاید که فعالیت برای اخراج اجباری «مهاجران غیرقانونی» که در تاریخ‌های مختلف دستگیر شده و موقتاً در مراکز استرداد اتباع خارجی در سراسر ترکیه اقامت می‌کنند، همچنان ادامه دارد.

«آنا شی» پژوهشگر عفو بین‌الملل در امور حقوق پناهجویان و مهاجران چندی پیش اعلام کرده بود که دولت ترکیه تنها انتخابی که پناهجویان افغان می‌دهد، انتخاب بین اخراج اجباری و بازداشت برای مدتی نامعلوم است.

سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرد که ترکیه پس از قدرت گرفتن طالبان تاکنون ۱۸۰۰ مهاجر افغانستانی را اخراج کرده و این روند به رغم وضعیت بحرانی انسانی در افغانستان ادامه دارد.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی انجام می‌شود که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست‌هایی را نیز برای دریافت کمک‌های مالی به نهادهای بین‌المللی و اتحادیه اروپا ارایه کرده است

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.