Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 40195
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 جولای 2022 - 19:31 |

ارسال ۲۴۰ تن مواد غذایی کمک های سکتور خصوصی به زلزله زدگان

ارسال ۲۴۰ تن مواد غذایی کمک های سکتور خصوصی به زلزله زدگان

مسوولان وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی ۲۴۰ تُن مواد غذایی کمک‌های سکتور خصوصی را به آسیب دیدگان زمین لرزه یک ماه قبل ولایات شرقی کشور ارسال کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مولوی قدرت الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت بعد از ظهر امروز دوشنبه(۲۷ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت:” وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی فراخوان کمک به آسیب دیدگان زمین لرزه ولایات شرقی را داده بود”.

مولوی جمال گفت: ۹ شرکت خصوصی به فراخوان وزارت صنعت و تجارت لبیک گفته و ۲۴۰ تُن مواد غذایی را کمک کردند که با هماهنگی وزارت صنعت و تجارت امروز به ولایات شرقی ارسال شده تا به مستحقین واقعی آن برسند.

در همین حال جواد دبیر مسوول رسانه‌های وزارت صنعت و تجارت نیز گفت:”بر اساس درخواست وزارت صنعت و تجارت افغانستان به مقدار ۲۴۰ تُن مواد خوراکی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون افغانی در مدت زمان بسیار کم جمع‌آوری شده است”.

وی بیان داشت: کاروان‌‌های کمک‌های جمع‌آوری شده درحال حرکت به سوی ولایات شرقی کشور هستند تا این مواد را به مستحقین آن برسانند.

آقای دبیر گفت: ما در چوکات مسوولیت‌ و صلاحیت‌های خویش تلاش داریم تا کمک‌های بیشتر را برای آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر در ولایات شرقی کشور جمع‌آور کرده و به مستحقین آن ارسال نماییم.

گفتنی است که حدود یک ماه قبل زمین لرزه به مقیاس ۶٫۱ درجه ریشتر بخش‌های از افغانستان و پاکستان را تکان داده که مرکز آن در ولایت خوست افغانستان گفته شده بود.

در نتیجه این زمین لرزه یک هزار ۱۶ تن شهید، ۳ هزار و ۶ تن زخمی و ۱۷ هزار و ۸۱۶ خانه در ولایات‌های پکتیکا و خوست تخریب و قسمآ ویران شده اند.

ارسال کمک های بشر دوستانه ایران به مردم بلخاب

ملا هبت الله آخوند زاده رهبر امارت اسلامی از جامعه جهانی، نهاد‌های امداد رسان و تمامی سازمان‌های بشردوستانه خواسته اند که در این فاجعه بزرگ به مردم افغانستان کمک کرده و از هیچ تلاش برای دست‌گیری آسیب دیدگان دریغ نکنند.

تا هنوز کمک‌های کشور‌های هند، پاکستان، ایران، چین، امارات متحده عربی، سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های امداد رسان ملی و بین المللی به آسیب دیده‌گان رسیده اند و همچنان اتحادیه اروپا، امریکا انگلیس و دیگر کشور‌های غربی نیز تعهد کمک به زلزله زدگان را نموده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.