Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 39796
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 جولای 2022 - 22:10 |

اعتراف ریچارد مایلز وزیر دفاع استرالیا: سربازان استرالیا در افغانستان، مرتکب جنایات شرم آوری شده اند.

اعتراف ریچارد مایلز وزیر دفاع استرالیا: سربازان استرالیا در افغانستان، مرتکب جنایات شرم آوری شده اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزیر دفاع جدید استرالیا، در یک کنفرانس خبری اعتراف کرد که سربازانش در جریان مأموریت خود در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شرم‌آوری شده‌اند.

رسانه‌های استرالیایی در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی را منتشر کرده‌اند که ثابت می‌کند نیروهای این کشور در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده‌ و حداقل در ۳۹ قتل هولناک غیرنظامیان دست داشته‌اند. در این سالها اسنادی هم در مورد شکنجه غیرنظامیان افغان از سوی نیروهای استرالیایی منتشر شده بود.

مایلز در این باره افزود: «تاریخ ما را در این زمینه قضاوت خواهد کرد. تحقیقات در زمینه جنایت جنگی نظامی در افغانستان را بررسی و گزارش آن را به پارلمان ارسال خواهیم کرد.»

وزیر دفاع استرالیا با بیان اینکه تحقیق در زمینه جنایت جنگی در افغانستان یکی از شرم آورترین بخش تاریخ نظامی این کشور است، اظهار داشت: این تراژیک‌ترین و وحشتناک‌ترین پرونده در تاریخ ارتش استرالیا است و باید به طور کامل بررسی شود، اما نهایی شدن این پرونده زمان می‌برد.

رسانه های استرالیایی در سال‌های اخیر گزارش‌های تحقیقی منتشر کرده‌اند که ثابت می کند نیروهای استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و در ۳۹ قتل هولناک غیرنظامیان دست داشته‌اند و اسنادی در مورد شکنجه غیرنظامیان منتشر شده بود.

خاطر نشان می شود «پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر برای افغانستان در گزارش خود تصریح کرده بود که نظامیان تازه‌وارد استرالیایی برای به‌نمایش گذاشتن توانمندی‌شان در مسابقه‌ای ظالمانه برای کشتار غیرنظامیان افغانستان با یکدیگر رقابت می‌کردند.

لازم به ذکر است پس از حملات یازدهم سپتمبر بر نیویارک و واشنگتن در سال ۲۰۰۱، واحدهایی از نظامیان نخبه آسترالیایی در کنار نیروهای امریکایی و دیگر متحدانش در افغانستان مستقر گردیدند.

شبکه رادیو و تلویزیون عمومی آسترالیا “ای بی سی” به اسنادی دست یافت که به “دوسیه افغانستان” مشهور شد. با استناد به این سندها گفته شد سربازان استرالیایی مردان و کودکان غیرمسلح را به قتل رسانده اند.

طی آن سالها پولیس آسترالیا به اتهام دسترسی به اطلاعات محرمانه نظامی، تحقیقاتی را علیه خبرنگارانی که این گزارش را نشر کرده بوند آغاز کرد.

دولت استرالیا سال گذشته وعده کرده بود سربازانی که در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شده‌اند را محاکمه می‌کند، اما تا کنون گام‌های عملی در این زمینه از سوی محاکم قضایی این کشور برداشته نشده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.